Renault Trucks i GEODIS wspólnie projektują elektryczną ciężarówkę

Renault Trucks i GEODIS wspólnie projektują elektryczną ciężarówkę

Renault Trucks i GEODIS łączą swoje doświadczenie w dziedzinie przemysłu, logistyki i inżynierii w celu zaprojektowania elektrycznego samochodu ciężarowego przeznaczonego do logistyki miejskiej, spełniającego wymagania transportu towarów w centrach miast.

W miejskim transporcie towarowym zachodzą zmiany

W miejskim transporcie towarowym zachodzą zmiany, zarówno pod względem przepisów dotyczących emisji, ograniczonego dostępu, jak i rozpowszechniania się środków transportu (rowery towarowe, rowery, skutery itp.) w przestrzeni publicznej.
Ze względu na masowość, pojazdy o tonażu powyżej 3,5 tony pozostaną w centrum dystrybucji miejskiej. Firma Renault Trucks od dziesięciu lat pracuje nad zmniejszeniem wpływu logistyki miejskiej na środowisko tworząc pełną gamę pojazdów elektrycznych produkowanych we Francji o masie od 3,5 do 26 ton. GEODIS, którego ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 o 30% do roku 2030, zobowiązał się do zapewnienia bezemisyjnych dostaw do 37 miast we Francji do roku 2023.
Dzięki nowej współpracy, producent i jego partner logistyczny idą o krok dalej i łączą swoje know-how w celu opracowania zupełnie nowego 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego do transportu miejskiego, którego koszt (TCO) jest porównywalny z kosztem pojazdu z silnikiem diesla, co jest warunkiem wstępnym do powszechnego zastosowania alternatywnych jednostek napędowych.
Marie-Christine Lombard, Dyrektor Generalny GEODIS, powiedziała: – Kryzys ekologiczny w połączeniu z rozwojem handlu elektronicznego i wprowadzeniem stref niskoemisyjnych w głównych miastach Francji oznacza, że musimy pilnie przyspieszyć dekarbonizację transportu. Taki jest cel GEODIS, który przyświecał nawiązaniu współpracy z Renault Trucks. Chcemy szybko dostarczyć konkretnych odpowiedzi na pytanie o zrównoważoną logistykę miejską.
Bruno Blin, prezes Renault Trucks, dodał: – Zauważyliśmy, że zmienia się wizerunek pojazdu ciężarowego; w końcu jest on postrzegany jako niezbędne narzędzie. Celem projektu, w którym Renault Trucks współpracuje z GEODIS, jest zaprojektowanie samochodu ciężarowego, który bez problemu wtopi się w krajobraz miejski, wśród innych użytkowników dróg, w strefach o dużym natężeniu ruchu, a nawet w strefach dla pieszych. Ten nowy samochód ciężarowy będzie zaprojektowany z myślą o komforcie i bezpieczeństwie pracy kierowcy oraz o bezpieczeństwie mieszkańców miast.
Dostawa prototypu przewidziana jest na koniec 2022 roku. Będzie on produkowany w zakładzie Renault Trucks w Blainville-sur-Orne we Francji, pierwszym europejskim zakładzie produkującym seryjnie elektryczne samochody ciężarowe od 2020 roku.
Od 2023 roku samochód ciężarowy będzie testowany pod kątem dostaw miejskich w Paryżu. Po testach w warunkach rzeczywistych nastąpi faza adaptacji pojazdu, uwzględniająca opinie kierowców na temat komfortu użytkowania, praktyczności, ładowania itp.

Poleć ten artykuł:

Polecamy