Renesans firm spedycyjnych na przykładzie Abakus Logistics
Branża logistyczna cały czas się rozwija, wraz z nią od początku istnienia Abakus Logistics. Firma nieprzerwanie generuje większy obrót, realizuje więcej zleceń, pozyskuje nowych Klientów. W firmie każdy kolejny miesiąc jest lepszy od poprzedniego. Czy to oznacza, że spedycja...
Dzięki silnemu wzrostowi gospodarczemu na przestrzeni ostatnich lat można dostrzec rozwój usług transportowych, co za tym idzie zwiększone jest zapotrzebowanie firm handlowych i produkcyjnych na organizację transportu. Na polskim rynku istnieje ogromna liczba firm logistycznych mających w nazwie frazę „Logistics” ,„spedycja” lub „spedition” – w rzeczywistości są to małe firmy która posiadają często kilka aut, a ich zakres usług zawęża się do wykonania transportów całopojazdowych. Myśląc w kontekście operatorów logistycznych „z prawdziwego zdarzenia” – to jest ich kilku na polskim rynku, rozważając wachlarz usług.
Poruszając tematykę wachlarza usług, bardzo ważnym aspektem jest fakt aby szerokość wcześniej wspomnianego wachlarza była wprost proporcjonalna do jakości świadczonych usług. Rynek w postaci Klienta bardzo szybko weryfikuje firmy przyjmujące zlecenie do realizacji bez pokrycia rzeczywistych mocy przerobowych. Ten element podjęcia współpracy z Klientem jest kluczowym dla Abakus Logistics. Firma posiada własne know-how organizacji transportu dla swoich Klientów, działając trójetapowo podczas planowania transportu przy pomocy zakontraktowanej floty (na wyłączność Abakus Logistics), wykorzystując własną – budowaną w czasie rzeczywistym – bazę zaufanych przewoźników i na końcu giełdy transportowe. Własna baza liczy około kilkunastu tysięcy rekordów z całej Europy dlatego nigdy nie dochodzi do sytuacji, że dla naszych Klientów organizujemy transport „na giełdzie” – tłumaczy Kamil Boczek, Członek Zarządu Abakus Logistics Sp. Z o.o.
Na potwierdzenie powyższego świadczą liczby za ubiegły rok, gdzie średniomiesięcznie firma realizowała ponad 2000 zleceń. W ubiegłym roku o tej porze w firmie zatrudnionych było niespełna 40 osób. W tym momencie jest to ponad 60 pracowników operacyjnych czuwających nad prawidłową realizacją każdego zlecenia. Na wielu płaszczyznach automatyzacja procesów jest dostrzegalna. Niemniej jednak najwyższy poziom obsługi Klienta można osiągnąć dzięki ludzkiej pracy – na to właśnie stawiamy na płaszczyźnie Customer Care. Osiągnięcie odpowiednio wysokiego poziomu pozwoliło na powołanie „do życia” Działu Handlowego. Dochodzimy do momentu kiedy firma może przy pomocy wcześniej wspomnianego działu rozwijać kolejne gałęzie w swoim wachlarzu usług, między innymi standaryzowanie stałych połączeń aby móc oferować swoim Klientom jeszcze więcej możliwości. W tym również cross-dock oraz magazynowanie krótko i długoterminowe. Wartym zaznaczenia jest również, że w ramach Grupy Abakus Klienci realizują wysyłki transportu morskiego.
W perspektywie długofalowych planów firmy jest zapewnienie całkowitej obsługi łańcucha dostaw, a możliwe jest to metodą kamieni milowych i osiągania perfekcji na każdym etapie – Nasi Klienci to wiedzą – dodaje Kamil Boczek, Członek Zarządu Abakus Logistics