Rok Mercedesa
- 2009 rok okazał się lepszy niż się spodziewaliśmy. Poprawiliśmy udziały we wszystkich segmentach rynku. Nasze najbliższe plany dotyczą głównie zmian na poziomie produktów- powiedział Jan Madeja, prezes Mercedes-Benz Polska.Mercedes-Benz Polska dokonał podsumowania 2009 roku.
Mercedes-Benz Polska dokonał podsumowania 2009 roku. Spółka odnotowała obroty o 13 % niższe niż rok wcześniej. Głównym powodem spadku były gorsze wyniki sprzedaży w segmencie samochodów dostawczych oraz ciężarowych.
Wśród aut osobowych Mercedes odnotował rekordową sprzedaż – 5019 samochodów (16% wzrostu). Udział w rynku samochodów osobowych wzrósł z 1,36% do 1,57%, pozostając liderem segmentu premium w Polsce. Najpopularniejszym modelem była Klasa C (1769 szt., 40% wzrost sprzedaży). W Klasie B sprzedano 816 szt. (1,6% wzrostu), Klasa E – 758 szt. (wzrost o 68%), SUV-y – 701 szt. (Klasa R, M, Gl/G, wzrost 4,5%), Klasa A – 685 szt. (spadek o 9%), Klasa S – 290 szt. (spadek 27%).
61% samochodów osobowych trafiło do firm. Spółka zwiększyła z 6 do 11 punktów dealerskich dedykowanych dla firm. Powstały nowe serwisy w Krakowie, Łodzi, Poznaniu oraz Kielcach. A to jeszcze nie koniec – plany na 2010 rok obejmują dalszy rozrost sieci. Mercedes zamierza rozwijać program sprzedaży do firm. Mercedes-Benz BusinessCars jest ofertą specjalnie stworzoną dla klientów użytkujących samochody służbowe oraz dla podmiotów oferujących finansowanie aut osobowych.
Nadal rozwijana będzie opracowana w 2009 roku oferta łącząca umowę serwisową z finansowaniem zakupu samochodu poprzez leasing. Z kolei w ramach oferty CharterWay uruchomiono program wynajmu krótko- oraz długoterminowego pojazdów dostawczych, który w najbliższym czasie obejmie również wynajem samochodów osobowych.
Mercedes może się pochwalić podpisaniem dużych kontraktów, między innymi z takimi firmami jak OBI, Sawa Taxi, Era, Europcar, Avis czy Sixt. Do sprzedaży wprowadzono gamę modeli wykonanych według technologii proekologicznych. Program opracowany przez spółkę nosi nazwę BlueEfficiency. Pod koniec 2009 roku w gamie Mercedes-Benz znajdowało się już 58 modeli proekologicznych. Odmiany BlueEfficiency pojawiły się najpierw w klasach A i B, potem w klasach C, E i GLK. Spółka zamierza kontynuować politykę proekologiczną.
Jeśli chodzi o pozostałe premiery, właśnie debiutuje na rynku nowa Klasa E kombi, wyposażona w silniki CGI. W lutym ma się pojawić kabriolet Klasy E, a podczas pierwszego kwartału stworzony od podstaw model SLS AMG. Z kolei w trzecim kwartale ma się pojawić nowe coupe oparte na klasie S (dawna klasa CL). Klasa R przejdzie poważny lifting. W tym roku faceliftingowi poddany zostanie również Vito i Viano.