Rok odchodzi, rok nadchodzi

Rok odchodzi, rok nadchodzi

Podsumowania w mediach mają między innymi na celu przekazanie faktów szeroko rozpowszechnionych lub poinformowanie o tych niezbyt znanych. Naszym „ głosem” są przedstawiciele kilku firm z branży transportowej, którzy także prognozują najbliższe 365 dni. Prezentujemy pierwsze dwa...

Rozwój telematyki

Andrzej Luniak, członek zarządu Grupy DBK, dyrektor pionu DAF o:

– największych sukcesach sprzedażowych w 2016 roku.

Największym sukcesem sprzedażowym jest rosnące zadowolenie z naszych produktów i usług wśród klientów. Oczywiście wciąż zdobywamy nowe rynki i zwiększamy wolumen sprzedaży, jednak naszym głównym celem jest realizacja filozofii Total Care i pełna obsługa firm transportowych. Pojawiło się wielu nowych nabywców, natomiast wielką satysfakcję sprawiają nam kolejne lata współpracy z kluczowymi firmami na polskim rynku. Każdy z klientów jest dla nas sukcesem sprzedażowym, nie sposób wymienić ich wszystkich.

– nowych usługach/produktach, wprowadzonych w 2016 roku.

DBK Fleet Management to system telematyczny, który w 100 procentach został przygotowany przez specjalistów Grupy DBK w odpowiedzi na rosnące potrzeby menedżerów prowadzących biznes transportowy. Z początku nasza telematyka powstała z myślą o użytkownikach marki DAF, natomiast od kilku miesięcy produkt jest testowany w pojazdach innych marek i docelowo ma być dostosowany do każdego pojazdu ciężarowego. Posiada szeroki zakres funkcjonalności, a część z nich stanowi zupełnie nowe rozwiązania, które dotychczas nie pojawiły się w produktach tego typu. Przewoźnik ma podgląd w czasie rzeczywistym na swoje pojazdy – m.in. wszystkie parametry jazdy, stan techniczny pojazdu, automatyczne pobieranie danych z karty kierowcy i tachografu oraz stały monitoring i wykrywanie ewentualnych usterek przez serwis Grupy DBK.

– planach na rok 2017.

Zamierzamy w dalszym ciągu rozwijać nasz produkt DBK Fleet Management i dostosowywać go do innych marek pojazdów. W dużym stopniu skupimy się na jednym z kluczowych biznesów Grupy DBK – wynajmie pojazdów ciężarowych. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie i zapotrzebowanie na tego typu usługę na rynku transportowym. Powiększymy więc dotychczasową flotę o kolejne pojazdy w różnych typach i konfiguracjach. Ponadto będziemy rozwijać dział operacyjny i sprzedażowy pionu wynajmu, aby podwyższać poziom usług.

– postanowieniach noworocznych.

W nadchodzącym roku, sobie oraz całej Grupie DBK, życzę, aby w 2017 udało się zrealizować wszelkie założenia budżetowe pod kątem finansowym i operacyjnym. Kończący się powoli rok należał do udanych, ponieważ udało się spełnić nasze „postanowienia biznesowe”. Mimo specyfiki branży transportowej i jej szczególnej podatności na różnego rodzaju perturbacje polityczne i ekonomiczne, które może nam przynieść przyszły rok, już teraz planujemy w 2017 roku ponownie dokonać optymistycznego podsumowania na łamach Truck&Business Polska.

Więcej usług dla mniejszego transportu

Bartosz Najman, prezes OCRK o:

– największych sukcesach sprzedażowych w 2016 roku.

Mijający rok był wypełniony wytężoną pracą, co oczywiście miało związek z wprowadzeniem płacy minimalnej w kolejnych krajach europejskich. Trwały również kontrole niemieckiej oraz francuskiej płacy minimalnej, a eksperci OCRK pomogli w kilkudziesięciu takich sprawach. W 2016 roku prawie 600 firm transportowych nawiązało z nami współpracę, co świadczy między innymi o tym, że przedsiębiorcy poszukują sprawdzonych rozwiązań i dbają o zabezpieczenie swojej działalności. Na dzień dzisiejszy portfel klientów OCRK liczy ponad 2200 firm, zatrudniających kilkanaście tysięcy kierowców rozliczanych co miesiąc.

– nowych usługach/produktach, wprowadzonych w 2016 roku.

Nowością była automatyzacja naszego telefonu interwencyjnego, pod którym czuwają eksperci OCRK. Telefon czynny jest przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu i korzystają z niego kierowcy naszych klientów w trudnych sytuacjach np. na drodze. Innowacja polegała na stworzeniu automatycznych powiadomień mailowych dla właściciela firmy transportowej o tym, w jakich sprawach i kiedy z usługi korzystają zatrudnieni przez niego kierowcy. Daje to realny pogląd na sytuacje, które sprawiają kierowcom trudności. Mijający rok to także rozwój programu OCRK Plus, wdrożonego w 2015 roku, służącego między innymi do przesyłania danych i pobierania raportów. Obecnie z rozwiązania korzysta ponad 70 procent naszych klientów.

– planach na rok 2017.

Planujemy poszerzyć zakres naszych usług o ofertę dla transportu międzynarodowego do 3,5 tony, co pozwoli na skorzystanie z pomocy OCRK kolejnej grupie firm transportowych. Zapotrzebowanie rynku na rozliczanie czasu pracy kierowców busów wzrosło w związku z płacą minimalną wprowadzaną w kolejnych państwach Unii Europejskiej. Dlatego chcemy dać możliwość zabezpieczenia interesów również firmom posiadającym transport do 3,5 tony, łącznie z dostępem do reprezentanta na terenie Francji i wsparciem ekspertów.

fot. Fotolia

Poleć ten artykuł:

Polecamy