Rośnie polski rynek KEP
Według danych zawartych w raporcie „Analiza rynku KEP w Polsce” przygotowanego przez prof. Arkadiusza Kawę z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu dla organizacji GS1 Polska, rodzimy rynek przesyłek kurierskich będzie kontynuował dynamiczne wzrosty.
W latach 2012-2017 sektor urósł 53% wartościowo i 62% ilościowo. Wartość europejskiego KEP wynosi 83 mld EUR, przy wzroście ok. 4-5% w skali roku. Polski rynek przesyłek ekspresowych wart jest natomiast ok. 5,7 mld zł, co stanowi 1,6% wartościowo i 2,9% ilościowo w Europie. Zaledwie cztery firmy są odpowiedzialne za 77% wartości branży w naszym kraju, w tym największa DPD Polska (niespełna 30%).
– Cały sektor intensywnie rośnie, a wraz z nim także DPD Polska. W 2017 roku doręczyliśmy aż o 23% więcej przesyłek niż w 2016, czyli w sumie 126 mln. Nasze przychody w tym czasie zwiększyły się o 19%. Wyniki te zawdzięczamy ciągłemu wzrostowi popularności e-commerce. Wzrost zainteresowania e-zakupami przekłada się na stałe dostosowanie ofert firm kurierskich do potrzeb rynku. Ciekawym faktem jest to, że pomimo ciągłego wzrostu polskiej branży KEP, wciąż zauważalny jest jej niewielki udział w europejskim rynku – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
– W ciągu najbliższych kilku lat będziemy świadkami dalszych, systematycznych wzrostów i dostosowywania oferty do potrzeb odbiorców. Coraz powszechniejsze stają się nie tylko szybkie i precyzyjne usługi, ale także rozwiązania zwiększające komfort mieszkańców miast – samochody i rowery elektryczne, czy punkty nadań i odbiorów lub samych odbiorów – dodaje Rafał Nawłoka.
(DPD Polska)