Scania i Siemens zbudują elektryczne ciężarówki
Scania i Siemens będą wspólnie budować elektryczne układy napędowe do samochodów ciężarowych i autobusów. Dzięki temu Szwecja – jako pierwszy kraj na świecie – będzie mogła upowszechnić elektryczne ciężarówki poruszające się po zelektryfikowanych drogach.
Scania od dawna badała możliwość wprowadzenia napędu elektrycznego dopojazdów użytkowych. Natomiast Siemens rozwijał technologię, w której energia zasilająca pojazd jest czerpana za pomocą pantografu z sieci napowietrznej. Teraz obie firmy połączyły siły.
– Dzięki temu partnerstwu, zelektryfikowane odcinki dróg szybko będą mogły stać się rzeczywistością – przekonuje Henrik Henriksson, wiceprezydent zarządu i szef sprzedaży i marketingu w firmie Scania. – Elektryfikacja pozwoli osiągnąć olbrzymie oszczędności na paliwie, a nasz projekt jest fundamentem transportu drogowego niezależnego od paliw kopalnych.
Ograniczenie wpływu transportu ciężkiego na środowisko naturalne to wyzwanie, przed którym stają producenci tacy jak np. Scania, bowiem rozwój pojazdów elektrycznych stanie się istotnym etapem ku bardziej zrównoważonym systemom transportowym.
Elektryczne samochody ciężarowe mają działać w oparciu o technologię firmy, wykorzystującą hybrydowy układ napędowy (połączenie silnika o wewnętrznym spalaniu z elektrycznym), która może być wsparta przez zasilanie z sieci napowietrznej lub przez dostarczanie energii elektrycznej indukcyjnie, z nawierzchni jezdni. Na zelektryfikowanych odcinkach dróg pojazd będzie mógł korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego.