Schmitz Cargobull: 1500 naczep na trzy zmiany
Kiedy konkurencja obniża produkcję przyczep i naczep przy zmniejszającej się liczbie zamówień, fabrykę Schmitz Cargobull w Vreden (Niemcy) miesięcznie opuszcza ok. 1500 pojazdów. Aby sprostać dużemu zainteresowaniu, praca odbywa się na trzy zmiany, siedem dni w tygodniu. Zatrudniono też 150 osób.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma Schmitz Cargobull odnotowała stały wzrost liczby zamówień. W porównaniu z ubiegłym rokiem produkcja wzrosła o 30 proc. Jak szacują przedstawiciele firmy, zainteresowanie ofertą wiąże się w dużej mierze z obecnością producenta na kluczowych targach branżowych, dzięki którym potencjalni klienci mają nie tylko okazję do dokładnego zapoznania się z produktami firmy, ale mogą też zamówić dopasowane do swoich potrzeb naczepy.
– Podczas targów Comtrans w Moskwie złożono ponad 1600 zamówień – mówi Ulrich Schöpker, członek zarządu Schmitz Cargobull. – Z kolei targi Solutrans w Lyon odbędą się dopiero pod koniec listopada, ale już przed tą ważną francuską wystawą otrzymujemy bardzo pozytywny odzew odnośnie naszej oferty.
Usprawnienie produkcji możliwe było dzięki modularyzacji linii oraz procesu produkcyjnego tak, aby możliwie jak najszybciej reagować na potrzeby rynku, a klient mógł otrzymać dopasowany do swoich potrzeb produkt.