Sprzęt jako usługa
78% osób odpowiedzialnych za zakup sprzętu IT w firmach jest zainteresowanych subskrypcją sprzętu dla pracowników mobilnych – potwierdza badanie przeprowadzone przez Opinion Matters na zlecenie Panasonic.
Ankietowani wśród zalet rozwiązania „As-a-Service” wymieniają możliwość częstszej aktualizacji technologii i lepszego zarządzania kosztami. Z perspektywy klientów biznesowych najważniejszym kryterium przy zakupie urządzeń IT dla pracowników są koszty (72%) oraz cykl życia produktu (54%). Jednocześnie większość nabywców dąży do tego, by urządzenia mobilne wymieniać co 2-3 lata.
Do zalet usługi typu „As-a-Service” należy przede wszystkim możliwość korzystania z najbardziej aktualnych technologii (54%), możliwość lepszego zarządzania budżetem (49%) i tym samym uwolnienie środków na inne wydatki, np. zakup dodatkowych akcesoriów (34%).
Korzystając z modelu „As-a-service”, klienci najczęściej oczekują trzyletniej gwarancji (65%), planu płatności z oprocentowaniem 0% (46%) oraz dostawy urządzeń bezpośrednio do miejsca pracy (46%). Z kolei spośród usług i dodatków opcjonalnych nabywcy są zainteresowani: ubezpieczeniem urządzeń (45%), rozszerzoną gwarancją (43%), gwarancją na przypadkowe uszkodzenia (43%), akcesoriami (39%), zainstalowaniem specjalistycznych aplikacji (34%) oraz programem wymiany (34%).
Pomimo zainteresowania subskrypcją urządzeń IT aż 69% ankietowanych nie było świadomych, że są firmy oferujące usługi „As a service” z oprocentowaniem 0%.
– Technologie i urządzenia IT zmieniają są coraz szybciej, a ich rozwój przekłada się na wydajność pracowników mobilnych. Dlatego klienci biznesowi są zainteresowani najbardziej aktualnymi rozwiązaniami – mówi Kevin Jones, dyrektor zarządzający w Panasonic Mobile Solution Business w Europie. – Jednak wymiana infrastruktury IT powoduje znaczące wydatki w firmie co dwa-trzy lata. Wiemy od naszych klientów, że wielu z nich wolałoby przejść na model płatności oparty na subskrypcji, podobny do popularnej usługi SaaS. Dlatego wprowadziliśmy usługę Toughbook as a Service, która pomaga naszym klientom sprostać temu wyzwaniu.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję Opinion Matters na zlecenie Panasonic Toughbook.
Panasonic wprowadził w ubiegłym roku usługę TOUGHBOOK-as-a-Service (TaaS), czyli abonament miesięczny na urządzenia TOUGHBOOK z oprocentowaniem 0%. Umożliwia on korzystanie ze wzmocnionych notebooków i tabletów Panasonic bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych. Subskrypcja jest obsługiwana przez europejskiego dostawcę usług cyfrowych, Econocom i pozwala firmom płacić za urządzenia co miesiąc przez trzy lata. Płacą oni tyle samo, co przy zakupie gotówkowym, mimo że płatności są rozłożone na dłuższy okres.
(Panasonic)