Supply Chain Networking

Supply Chain Networking

Wydawnictwo Eurologistics zorganizowało unikatową konferencję Supply Chain Networking, podczas której oprócz wartości merytorycznej liderzy rynku handlu i produkcji przedstawili swoje zapotrzebowanie na usługi logistyczne w obszarze magazynowania, copackingu, transportu...

Konferencję prowadził Adam Chazanow z firmy Graphene Partners zajmującej się doradztwem dla łańcuchów dostaw, a w szczególności w zakresie outsourcingu. Wprowadzeniem do spotkania były wyniki badania consumer satisfaction w logistyce, które zaprezentował Piotr Szreter z firmy DGC na podstawie przeprowadzonych badań wśród odbiorców usług logistycznych. Z badan wynika, że rynek usług logistycznych wyraźnie odczuwa skutki spowolnienia gospodarczego, dlatego przedsiębiorstwa musza się liczyć ze skutkami spadającej dynamiki sprzedaży usług. W przyszłym roku można się spodziewać polaryzacji rynku i konsolidacji dokonywanej przez największych graczy. Badania DGC dowodzą, że outsourcing usług logistycznych preferują duże przedsiębiorstwa z kolei małe przedsiębiorstwa zwykle dzielą wydatki na logistykę wewnętrzną i zewnętrzna. W outsourcingu logistycznym nie chodzi też o skuteczne wynegocjowanie jak najniższych cen i ustalenie wyśrubowanych norm wykonania usług, lecz o współpracę z partnerem przewidywalnym i wiarygodnym. Potwierdziła to w swoim wystąpieniu Agnieszka Wawrowska z British American Tobacco Polska, drugiego największego producenta papierosów na świecie, który w Polsce od października 2013 r. wprowadza nowy model sprzedaży i dystrybucji przy współpracy DHL SC. Firma największe możliwości optymalizacji kierunkuje w zakresie logistyki materiałów promocyjnych. Także Marek Goszczyński z PepsiCo Europe przy prezentacji zapotrzebowania firmy na usługi transportowe podkreślał, że liczy się współpraca z partnerem przewidywalnym i wiarygodnym.

Firma Delphi Poland posiadająca cztery fabryki w kraju liczy koszty logistyki, jako procent od całości sprzedaży, a dostawców rozlicza z dostaw na czas, wydajności i kluczowych wskaźników efektywności. W dostawach firma korzysta z transportu multimodalnego w różnych konfiguracjach i na różnych trasach. Adam Misiak przedstawił połączenia multimodalne na podstawie przesyłek wychodzących z Delphi Poland. Efektywne sposoby na obniżenie kosztów transportowych przedstawił Tomasz Fiedor, dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią Tip Trailer Services, firmy, która oferuje doradztwo, wynajem, leasing i serwis naczep w ramach europejskiej sieci jednocześnie. O wyzwania w zakresie logistyki point of sales materials mówił Robert Lis z DS. Smith, firmy, która produkuje tekturowe palety i oferuje outsourcing zaopatrzenia w dowolne materiały i komponenty. Zapotrzebowanie na usługi logistyczne prezentowała również największa polska sieć drogeryjna, PGD Polska oraz wiodący producent sprzętu AGD – Zelmer.

Debata

„Kij w mrowisko”, jak zwykle włożył prof. dr hab.Wojciech Paprocki z Katedry Transportu SGH, który podczas debaty na temat liczenia emisji CO2 poddał w wątpliwość wszelkie algorytmy. Marta Szymborska z Raben Group przekonywał jednak, że takie liczenie jest możliwe i wręcz wskazane, bo na tym m.in. polega społeczna odpowiedzialność biznesu. W rama koncerny Delphi funkcjonują już sprawdzone standardy liczenia emisji CO2 dowodził Jakub Grzybowski z Delphi Poland.

Business mixer

Najważniejsza cześć konferencji przeniosła się do kuluarów, gdzie do niektórych menedżerów łańcucha dostaw z firm produkcyjnych ustawiały się kolejki managerów z firm logistyczno-transportowych. Business mixer służył bezpośredniemu nawiązaniu kontaktów i zacieśnianiu tych już istniejących.

Poleć ten artykuł:

Polecamy