Systemy regałowe Toyota Material Handling dla DHL Fright Europe

Systemy regałowe Toyota Material Handling dla DHL Fright Europe

DHL Freight, jeden z największych przewoźników drogowych w Europie oraz Grupa Toyota Material Handling, lider w branży urządzeń transportu wewnętrznego, podpisały umowę na przewóz nowo wprowadzonych na rynek systemów regałowych na trasach pomiędzy dostawcami a klientami firmy rozlokowanymi w Europie

Materiały niezbędne do budowania wielu różnych systemów regałowych, w tym konwencjonalne oraz zagęszczone systemy składowania palet, jak również półki i konstrukcje do przechowywania materiałów, które nie są składowane na paletach, od września wyruszają w swoją podróż do nowych magazynów w ramach sieci firmy DHL Freight.

 

Dostawa w ściśle określonym dniu ma ogromne znaczenie, gdyż zależy od niej harmonogram budowy nowych obiektów magazynowych realizowanych przez klientów. – Kiedy wprowadzaliśmy niedawno na rynek naszą najnowszą gamę systemów regałowych, zdaliśmy sobie sprawę, że potrzebujemy partnera posiadającego wiedzę i możliwości pozwalające na opracowanie i wdrożenie rozwiązania, które będzie idealnie zsynchronizowane z harmonogramem realizacji danej budowy u klienta. Zobowiązaliśmy się zapewnić wysokiej jakości rozwiązania, które są perfekcyjnie dostosowane do wymogów związanych z działalnością magazynową naszych klientów. Jednym z takich wymogów jest to, by towary docierały na miejsce dokładnie wtedy, kiedy są tam potrzebne. DHL pomaga nam w zrealizowaniu obietnicy, jaką daliśmy klientom – powiedział Hans Larsson, dyrektor ds. rozwiązań logistycznych w Toyota Material Handling Europe.

 

Rozwiązanie stosowane przez DHL wykorzystuje ten sam mechanizm, który stosowany jest w przemyśle motoryzacyjnym. Każda przesyłka może być nadana jako ładunek drobnicowy (LTL), częściowy (PTL) oraz całopojazdowy (FTL). Wybór odpowiedniej metody przewozu zależy od wielu czynników, takich jak data wyprodukowania komponentu przez dostawcę, ustalony dzień dostawy oraz rodzaj i wymiary przewożonych towarów. Czas realizacji może być różny w przypadku każdego zamówienia, lecz niezwykle ważne jest to, by wszystkie towary dotarły na miejsce dokładnie w uzgodnionym dniu – nawet jeśli poszczególne komponenty są produkowane w różnych częściach Europy. Jeśli dojadą do klienta zbyt wcześnie, może okazać się, że nikt nie jest w stanie ich odebrać i przechować, natomiast jeśli zostaną dostarczone zbyt późno, to pracownicy budowlani nie będą mieli co montować, co doprowadzi do opóźnienia w oddaniu magazynu do użytku. Ponieważ dostawa w ściśle określonym dniu była niezwykle ważnym kryterium dla Toyota Material Handling, firma DHL zaangażowała do opracowania odpowiedniego rozwiązania ekspertów z dziedziny planowania transportu oraz wykorzystała różne narzędzia informatyczne stosowane do zarządzania przepływami towarów w przemyśle motoryzacy jnym.

 

– Zarządzanie procesem transportu przy niezwykle zróżnicowanej gamie przewożonych towarów i krytycznym znaczeniu czasu dostawy wymaga dokładnego planowania i zastosowania kreatywnych rozwiązań – stwierdził Stefan Brunner, dyrektor ds. przemysłu samochodowego DHL Freight. – Zdawaliśmy sobie sprawę, że nasz klient potrzebuje rozwiązania obejmującego swoim zasięgiem całą Europę. Dlatego też wykorzystaliśmy doświadczenia zebrane podczas pracy w różnych krajach oraz zastosowaliśmy narzędzia używane do opracowywania rozwiązań stosowanych w poszczególnych branżach, by spełnić oczekiwania naszego klienta.

 

Oprócz konieczności zrealizowania dostawy w konkretnym dniu, dużym wyzwaniem jest również różnorodność przewożonych ładunków. Niektóre elementy są zapakowane w niewielkie pudełka, inne mają postać pełnowymiarowych, 13-mterowych regałów.

 

Materiały niezbędne do uruchomienia jednego magazynu mogą pochodzić z wielu różnych miejsc w Europie. DHL Freight dokonuje konsolidacji ładunków i dostarcza je w ściśle ustalonym dniu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy