Targi Packaging Innovations już 15-16 września
300 wystawców, 3 hale, 10 stref tematycznych, liczne premiery, prezentacje i szkolenia w strefie workShops, spotkania z młodymi projektantami w Strefie Studenta oraz szereg wydarzeń dodatkowych — to tylko kilka powodów, dla których warto wziąć udział w Międzynarodowych Targach Opakowań Packaging Innovations.
W tym roku targi odbędą się w EXPO XXI Warszawa wspólnie z Festiwalem Marketingu i Druku, co sprawi, że będzie to największa impreza dla branży opakowań, reklamy i poligrafii w Polsce.
Zainteresowanie wydarzeniem świadczy o wielkiej potrzebie spotkań. Po miesiącach rozmów telefonicznych i onlinowych uczestnicy ponownie usiądą przy kawie, wymienią się wizytówkami, nawiążą nowe i utrwalą dotychczasowe kontakty, podzielą wiedzą i doświadczeniem. Targi od lat są zwierciadłem branży, bowiem podczas wydarzenia poruszane są aktualne tematy i omawiane nadchodzące trendy. W tym roku dominować będą rozwiązania zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju. Dla przykładu na stoisku firmy Bergmann Polska zaprezentowane zostanie flagowe urządzenie marki – nowoczesna prasa, która może zagęszczać odpady z kartonu, folii, etykiet, oklein czy też styropianu do worka foliowego lub do małego kontenera. Firma HSM Polska Sp. z o.o. odwiedzi targi m.in. z urządzeniem do produkcji wypełniaczy HSM ProfiPack P425 zamieniającym w mgnieniu oka zużyty karton w uniwersalny materiał opakowaniowy. Firma PPHU PolimerPro s.c. przedstawi innowacyjny produkt do zadruku tektury falistej – ekologiczną matrycę NXC wraz z półautomatycznym montażem Samm Postprint o szerokości 3500 umożliwiającą rozszerzenie jakości oraz trwałości druku fleksograficznego w tekturze. To nie wszystko. Wśród wystawców spotkamy nowe firmy, jak i te, które z Targami Packaging Innovations związane są od lat.
Wiedza kluczem do sukcesu
Szeroka oferta wystawców to nie wszystko. Uczestnicy targów będą mogli bezpłatnie wziąć udział w licznych prezentacjach i szkoleniach przygotowanych w strefie workShops. Tematy zostały dobrane tak, aby kompleksowo przedstawić kwestie związane z projektowaniem, promocją i sprzedażą opakowań. Wśród zaproszonych ekspertów spotkamy m.in. Mikołaja Maślińskiego – prawnika, Prezesa Zarządu spółki MAŚLIŃSKI Law & Consulting sp. z o.o, który przedstawi temat – Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań? Podczas prezentacji Antoniego Łuchniaka z Agencji Kółko i Krzyżyk dowiemy się – Jak odświeżyć opakowanie, by zyskać klientów? (i nie stracić dotychczasowych). O skutecznej strategii ochrony projektu opakowania porozmawiamy z Joanną Piłką z Patpol Kancelarii Patentowej. Jednym z tematów będzie Ekomodulacja.opakowań. Trendy, wyzwania, legislacja – omówi go Konrad Nowakowski z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań. Szczegółowy harmonogram strefy workShops dostępny jest na stronie https://packaginginnovations.pl/pl/program-towarzyszacy/workshops.html
Potrzeba nowych pomysłów
Podczas Targów Packaging Innovations po raz 10. spotkamy się z laureatami konkursu Strefa Studenta. W tym roku konkurs wyjątkowo przyjął formę hybrydową. Zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Zgłoszone prace zostały ocenione przez profesjonalne Jury, składające się z praktyków i ekspertów branży opakowaniowej oraz graficznej. Do ścisłego finału zakwalifikowano 17 prac. W II etapie konkursu uczestnicy podczas 2-minutowych prezentacji online prezentowali prototypy i odpowiadali na pytania Jury. W kategorii Wrażenie zwyciężyła Gabriela Żełudziewicz prezentująca Opakowanie na czekoladę „Cre-ate chocolate”, w kategorii Funkcjonalność i Forma – Gabriela Skrobacka prezentująca OKres BOX opakowanie na środki higieniczne, w kategorii Szata Graficzna – Michalina Garnik prezentująca Opakowanie na miód z funkcją pop-upu. Z finalistkami spotkamy się już niebawem na stoisku Strefy Studenta.
Targi Packaging Innovations to idealne miejsce, aby doświadczyć korzyści płynących z udziału w spotkaniach. To szansa dla całej branży na ponowną wymianę kontaktów stanowiących podstawę biznesu. Co zatem należy zrobić, aby wziąć udział w wydarzeniu? Wystarczy dokonać rejestracji online i pobrać bezpłatny bilet https://packaging2021.exposupport.pl/visitor/register