TETA Constellation dla szybko rozwijających się biznesów – wdrożenie w firmie Zino

TETA Constellation dla szybko rozwijających się biznesów – wdrożenie w firmie Zino

Firma ZINO, oferująca produkty wykorzystywane do remontowania i wykańczania wnętrz, wdrożyła pakiet oprogramowania TETA Constellation, z którego wybrała 6 modułów: Personel.Net, Finanse.Net, Majątek Trwały.Net, Logistyka. Net, CRM.Net oraz e-Commerce. Rozwiązanie uruchomione

Sieć handlowa firmy Zino rozwija się intensywnie, stale zwiększając sprzedaż i liczbę oddziałów. Jednak wraz z sukcesem zaczęły narastać problemy organizacyjne i zarządcze. Dlatego kierownictwo Zino zdecydowało o wdrożeniu systemu TETA Constellation, który pozwolił radykalnie uporządkować procesy i odzyskać pełną kontrolę nad biznesem.

 

Naczelnym założeniem projektu było usprawnienie sprzedaży, bo to dzięki niej żyjemy i wszystko inne musi być jej podporządkowane. Nowy system pozwala na spójne działania, jeśli więc ustalamy warunki handlowe, to obowiązują one w całej firmie. Wcześniej zdarzało się, że kontrahent dostarczał towar do trzech naszych hurtowni i w każdej wykorzystywał inne warunki – to powodowało bałagan. Kolejna kwestia, to kontrola marży minimalnej. Dzięki firmie TETA i jednolitym cennikom udało nam się te marże podnieść.” – mówi Tadeusz Ciok, Dyrektor ds. zakupów, ZINO.

 

System TETA Constellation pozwolił uporać się jeszcze z innymi problemami, typowymi dla biznesu handlowego: niejednolitymi cenami i nazwami produktów w różnych sklepach, zbyt dużym rozdrobnieniem dostawców, czy wysokim prawdopodobieństwem błędów ludzkich przy wprowadzaniu danych.

 

Wdrożenie TETA Constellation wpłynęło na poprawę przepływu informacji i usprawniło organizację pracy wewnątrz firmy. Szczególnie docenianym udogodnieniem okazała się możliwość szybkiego przygotowywania raportów: „W starym systemie komputer niemal się palił, gdy musiał kopiować, zgrywać i przetwarzać dane z 13 oddziałów. Trwało to długo, nawet do 2 dni. Teraz potrzebujemy na to dosłownie 5 minut” – zwraca uwagę Tadeusz Ciok. Zino odzyskało też kontrolę nad relacjami z klientem: „Wiemy, ile klient jest nam winien i na jakim jest etapie załatwiania spraw – wszystko widzimy online”.


Projekt rozpoczął się w lutym 2009 roku i zakończył w czerwcu roku bieżącego. Uruchomienie wszystkich lokalizacji zajęło 2 miesiące. W żadnym z oddziałów wdrożenie nie spowodowało nawet chwili przestoju w pracy. „Uruchamialiśmy lokalizacje w weekendy, a w poniedziałki kolejne punkty zaczynały normalnie pracować. Przy żadnym z oddziałów nie było błędów natury technicznej, które powodowałyby konieczność powrotu do pracy na starym systemie. Można powiedzieć, że przeszliśmy to bezboleśnie” – wspomina Tadeusz Ciok.

 

Więcej na ten temat: www.teta.com.pl

Poleć ten artykuł:

Polecamy