Trans-Man wybiera Renault Trucks [Zobacz zdjęcia]

Trans-Man wybiera Renault Trucks [Zobacz zdjęcia]

Na początku lutego 2014 roku Krzysztof Mancewicz, współwłaściciel białostockiej firmy Trans-Man DKG Mancewicz Sp. J., odebrał kluczyki do nowego ciągnika Renault Trucks T. To pierwszy tego typu pojazd Renault Trucks na Podlasiu i jeden z pierwszych przekazywanych w Polsce.

Ciągnik Renault T460 w kolorze „biały lodowiec”, który dołączył do floty białostockiego przewoźnika liczącej 40 pojazdów (prawie w 100 proc. marki Renault Trucks) jest wyposażony w kabinę sypialną z wysokim dachem, w wersji z tunelem silnika. Pojazd jest napędzany przez 11-litrowy silnik Euro 6, typu DTI11, który osiąga moc 460 KM i maksymalny moment obrotowy 2200 Nm. Współpracuje z nim 12-biegowa, zautomatyzowana skrzynia Optidriver.

– To tylko kwestia czasu, gdy ciężarówki wyposażone w Euro 6 będą tańsze w eksploatacji niż modele Euro 5. Z pewnością wkrótce pojawią się w wielu krajach ulgi w opłatach drogowych dla najbardziej ekologicznych pojazdów – mówi Krzysztof Mancewicz.

Przekazany pojazd jest wyposażony w zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 1470 l, które wystarczają na długą podróż i pozwalają omijać zbyt drogie stacje benzynowe. Kabina jest wyposażona w komplet udogodnień, tj. klimatyzację, ogrzewanie niezależne od silnika, lodówkę, a także wprowadzoną w nowym modelu składaną górną leżankę, która może pełnić funkcję schowka. Ciągnik jest niezwykle praktyczny. Producent pomyślał o rozwiązaniach, które mają ułatwić kierowcy pracę i życie na pokładzie. I tak np. z lewej strony jest schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i z kabiny. Jego wykrój bez trudu mieści sześciopak wody w półtoralitrowych butelkach.

W nowych ciągnikach Renault Trucks serii T kierowca może ustawić sobie indywidualnie zakres informacji podawanych na tablicy rozdzielczej. Ustawienie jest zapamiętywane i przywracane, gdy tylko włoży on swoją kartę do tachografu. Fotele dostarcza firma Recaro. W przekazanym pojeździe kierowca ma do dyspozycji pełen zakres regulacji, łącznie z podparciem lędźwi. Wzorem Magnum fotel pasażera jest obracany. Wnętrze oświetlają diody LED. Są trwałe i zużywają mało energii. Więcej jej zostaje dla urządzeń, takich jak laptop, które już są nieodłącznym narzędziem współczesnych kierowców.

Obecnie flota spółki Trans-Man DKG Mancewicz liczy 40 zestawów. Trans-Man transportuje ładunki na terenie całej Europy, również na Wschodzie. Zestawy białostockiej firmy można zobaczyć na drogach Litwy, Łotwy, Estoni, Białorusi i Rosji. Poza przewozami chłodniczymi zajmuje się drobnicą. Ma własny magazyn o powierzchni 2 tys. m2. Zarządzanie tak wszechstronnym przedsiębiorstwem jest dużym wyzwaniem.

Poleć ten artykuł:

Polecamy