Usługi warsztatowe w logistyce przemysłu motoryzacyjnego

Usługi warsztatowe w logistyce przemysłu motoryzacyjnego

Wartość dodana Centrum Automotive GEFCO Polska w podwarszawskich Łajskach to kluczowy oddział firmy, koordynujący działania z zakresu TLA (Transport i Logistyka Automotive).Lokalizacja daje operatorowi łatwy dostęp do rozbudowanej infrastruktury kolejowej i drogowej. Położenie

Wartość dodana

Centrum Automotive GEFCO Polska w podwarszawskich Łajskach to kluczowy oddział firmy, koordynujący działania z zakresu TLA (Transport i Logistyka Automotive).

Lokalizacja daje operatorowi łatwy dostęp do rozbudowanej infrastruktury kolejowej i drogowej. Położenie w centrum Polski pozwala na uniwersalne wykorzystanie oddziału do obsługi kluczowych klientów sektora motoryzacyjnego, zarówno jeżeli chodzi o sprowadzanie aut z zagranicy, jak i ich dystrybucję na terenie kraju. Jednak nie tylko dobra lokalizacja jest atutem centrum GEFCO w Łajskach. Oddział ten jest jednym z najlepiej rozwiniętych miejsc na logistycznej mapie Polski, oferujących szeroki zakres usług o dużej wartości dodanej dla sektora motoryzacyjnego.

Kompetencje operatora w Automotive

GEFCO od początku swojej kilkudziesięcioletniej obecności na rynku jest bardzo mocno związana z przemysłem motoryzacyjnym. Dla wielu oddziałów GEFCO na świecie logistyka sektora motoryzacyjnego stanowiła i wciąż stanowi jeden z kluczowych obszarów działalności. To pozwoliło na zbudowanie wyjątkowych kompetencji w zakresie obsługi branży Automotive. Na tym technologiczno-praktycznym fundamencie rozwija się także działalność Centrum Automotive GEFCO w Łajskach.

Podstawową wytyczną dla wszelkich usług, które realizujemy na rzecz naszych klientów, jest jakość i przełamywanie technicznych ograniczeń. Zależy nam, by na każdym etapie realizacji usługi maksymalizować wartość dodaną naszej pracy – podkreśla Adam Wielgus, kierownik Centrum Automotive GEFCO Łajski. – Obecnie jesteśmy w stanie zagwarantować wykonanie nawet najbardziej nietypowych zamówień. Począwszy od odprawy celnej, a skończywszy na skomplikowanych pracach warsztatowych przy zabudowie pojazdów specjalnego przeznaczenia.

Samochody trafiające do Centrum Automotive GEFCO przechodzą szczegółowe badania techniczne, które pozwalają ustalić ich stan i odnotować ewentualne uchybienia. Na tym etapie kluczową rolę odgrywają kontrolerzy jakości GEFCO Polska, którzy kierują się jednymi z najbardziej rygorystycznych norm w branży logistycznej. To gwarantuje, że samochody trafiające do nabywców są w pełni sprawnymi, wysokiej jakości pojazdami.

Poza kontrolą stanu technicznego, czyli tzw. przeglądu zerowego, zespół Automotive GEFCO zajmuje się także dużo bardziej zaawansowanymi pracami.

W swojej 10-letniej historii oddział w Łajskach uczestniczył w wielu olbrzymich projektach specjalistycznej zabudowy pojazdów. Spośród nich można wymienić konstrukcje w pojazdach dla potrzeb policji i firm budowlanych oraz montaż platform oraz dodatkowych kabin na samochodach dostawczych. Aktualnie w GEFCO Łajski są produkowane i montowane w samochodach przegrody bagażowe, popularnie nazywane „kratkami”. Adaptacje samochodów wykonywane przez GEFCO posiadają świadectwa homologacji ministerstwa infrastruktury.

W centrum Automotive w Łajskach instalowane są także zestawy pierwszej pomocy oraz częściowo demontowane zabezpieczenia karoserii i tapicerki. Niejednokrotnie samochody podlegają także niewielkim zabiegom kosmetycznym – w zależności od wersji montowane są detale stylistyczne czy oznakowania danego modelu.

Mimo że logistyka branży motoryzacyjnej jest obecnym środowisku biznesowym jest dużym wyzwaniem, pozwala na znaczne rozszerzanie zakresu dostarczanych usług. Dzięki temu już w najbliższym czasie operatorzy logistyczni, działający na rzecz Automotive, mogą znacząco zmienić i rozszerzyć swój profil działalności.

Bogdan Młynarczyk
dyrektor generalny GEFCO Polska

Zdolność szybkiego reagowania na specyficzne potrzeby klienta jest jednym z głównych czynników, które ustalają pozycję operatora na rynku TLA. Logistyka branży Automotive to dzisiaj nie tylko planowanie i realizacja transportu aut na linii fabryka–salon. Samochód, który trafia w ręce nabywcy, musi być pełnowartościowym produktem. Powinien odpowiadać oczekiwaniom klienta, być zgodny z ofertą dystrybutora oraz przystosowany do obowiązujących w danym kraju przepisów. Jeśli weźmiemy pod uwagę te czynniki oraz różnice pomiędzy poszczególnymi rynkami, okazuje się, że idealnym rozwiązaniem dla przemysłu motoryzacyjnego jest wykorzystanie operatora logistycznego do ostatecznego przygotowania samochodów do wydania odbiorcom.

Poleć ten artykuł:

Polecamy