Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów. Łącznie klienci odebrali 8,16 mln pojazdów.

Światowy rynek samochodów osobowych rozwijał się w tym okresie również pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 5,1 procent, zatem największemu europejskiemu producentowi aut udało się zwiększyć udział w rynku. Bardzo dobre wyniki w 2011 roku koncern Volkswagen odnotował na rynkach azjatyckich. W całym regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 19,8 procent do 2,56 mln sztuk (2010: 2,14 mln sztuk). Na największym pojedynczym rynku – w Chinach, koncern sprzedał 2,25 mln aut (1,92; +17,2 procent). W Indiach sprzedaż podwoiła się: nabywców znalazło 111.600 aut koncernu (53.300; +109,3 procent). Również w innych regionach świata koncern odnotował wzrost liczby sprzedanych aut. W Ameryce Południowej łączna sprzedaż wyniosła 933.400 pojazdów (887.900; +5,1 procent), w Ameryce Północnej sprzedanych zostało 666.800 aut (549.200; + 21,4 procent). W Stanach Zjednoczonych marki koncernu sprzedały w ciągu dwunastu miesięcy 444.300 samochodów (360.300) i osiągnęły wzrost o 23,3 procent. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż również wzrosła o 7,0 procent – do 1,98 mln sztuk (2010: 1,85 mln). Koncern Volkswagen rozwijał się zatem znacznie lepiej, niż rynek, który odnotował spadek o 4,4 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej koncern przekazał klientom 548.000 aut – o 29,4 procent więcej, niż rok wcześniej (2010: 423.200). Bardzo zadowalająco wzrasta popyt w Rosji, gdzie w 2011 roku nowe samochody odebrało 229.000 klientów (131.300; + 74,4 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż aut koncernu zwiększyła się w 2011 roku o 11,4 procent i wyniosła 1,15 mln modeli (2010: 1,03 mln).

Poleć ten artykuł:

Polecamy