VOLPI. Planowanie po włosku.

VOLPI. Planowanie po włosku.

Volpi Foods, Inc. jest najstarszą i najbardziej prestiżową amerykańską firmą, produkującą autentyczne, włoskie wyroby mięsne. Najbardziej godne uwagi są ich salami, ale Volpi produkuje również prosciutto i inne włoskie specjały kulinarne.Począwszy od roku 1902, firma rozwineła...

Począwszy od roku 1902, firma rozwineła się z lokalnego biznesu do firmy operującej globalnie. Innowacje prowadziły do wdrażania nowych produktów, co sprawiło, że Volpi przerósł swój proces planowania i prognozowania.

„Wielu detalistów było i jest zainteresowanych naszymi produktami, dzięki temu byliśmy wstanie regularnie poszerzać asortyment produktów i liczbę klientów” wyjaśnia Adisa Kalkan, pracownik marketingu. „Wprowadziliśmy nowe smaki i opakowania, rozpoczeliśmy ekspansje na rynki zagraniczne, eksportujemy do Kanady, Korei i Ameryki Łacińskiej. Potrzebowaliśmy systemu do prognozowania, planowania popytu, który byłby wstanie uporać się ze wzrastającą kompleksowością naszego łańcucha dostaw”

Volpi wybrał Demand Solutions Forecast Management i Requirements Planning w celu zarządzania wzrastającymi potrzebami produkcyjnymi. Cytując Kalkan „ Od kiedy wdrożyliśmy Demand Solutions Forecast Management i Requirements Planning nasz poziom obsługi klienta znacznie się podniósł. Poziom obsługi klienta mieliśmy na poziomie około 80%, ale teraz dzięki lepszej kontroli stanów magazynowych i kalkulowaniu prognozy popytu jesteśmy w stanie lepiej wypełniać zamówienia naszych klientów. Osiągneliśmy 98%-owy poziom obsługi klienta” Wysoki poziom wypełniania zamówień stanowi dużą przewagę Volpi nad konkurencją.

„Od czasu wdrożenia Demand Solutions Forecast Management zredukowaliśmy również poziom przeterminowanych produktów” Pytając się o kreowanie prognozy popytu przed wdrożeniem Demand Solutions, Kalkan wspomina bardzo pracochłonny proces manipulowania tabel pivot w Excel i ręczne wykonywanie makro.

„Musieliśmy używać nasze oprogramowanie rachunkowe do tworzenia tabel przestawnych (pivot) z historią sprzedaży i potem używaliśmy te informacje do planowania przyszłego popytu. Godzinami planowaliśmy” wyjaśnia Pani Kalkan.

„ Kiedy wszystko w końcu udało się ustawić, spędzaliśmy wiele dni nad tworzeniem prognozy popytu, która była ważna tylko na miesiąc”

Wdrożenie Demand Solutions Forecast Management i Requirements Planning trwało około 2 miesięcy i w momencie zakończenia, Volpi był gotowy do czerpania korzyści z systemu. Volpi był w stanie zredukować liczbę osób zajmujących się planowaniem. Obecnie planowaniem zajmuje się 2 pracowników, przed wdrozeniem Demand Solutions Volpi potrzebował 8 osób do zarządzania planowaniem w firmie.

Pani Kalkan uważa, że Demand Solutions pozwolił firmie zredukować, w niektórych przypadkach wyeliminować niepewność co do przyszłego popytu, oszczędzając czas w planowaniu, produkcji.

„Poprawiony poziom obsługi klienta pozwala na uniknięcie starat sprzedaży a zwiększona rotacja produktów zmniejsza ryzyko zaistnienia towarów przeterminowanych w magazynach. Teraz jestesmy zdolni do szybszej reakcji na zmieniające się warunki rynkowe, trendy, koszty materiałów jak również promocje”

Poleć ten artykuł:

Polecamy