W Gliwicach zamiast Opla Astry będą produkowane samochody dostawcze
Grupa PSA w oficjalnym komunikacie podała informacja na temat fabryki Opla w Gliwicach. Przyszłość zakładu stała pod znakiem zapytania po przejęciu przez PSA niemieckiej marki. Wiemy już jednak, że fabryka nadal będzie działać, ale zmieni swój profil.
Od końca 2021 roku w Gliwicach, gdzie od ponad 20 lat powstają Ople Astra, produkowane będą duże dostawczaki. W ramach przekształceń własnościowych, pojazdy dostawcze Opel/Vauxhall będą korzystać z platformy Grupy PSA. PSA aktualnie produkuje duże dostawczaki w ramach joint venture z FCA. Peugeot Boxer, Citroën Jumper i Fiat Ducato powstają aktualnie w Val di Sangro we Włoszech. Pojazdy są jednak europejskimi bestsellerami i moce produkcyjne zakładu są już przekroczane, zaś wkrótce z tej samej platformy ma jeszcze korzystać Opel.
PSA zdecydowało zatem, o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach, aby w pełni wykorzystać pozycję i konkurencyjność tej lokalizacji. Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych, umożliwiających produkcję do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.
– Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem na to, że nasz program wzorcowego zakładu – Excellent Plant Program – jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności. Wydajność przemysłowa będzie czynnikiem decydującym dla realizacji naszych ambicji względem rynku samochodów dostawczych, gwarantując klientom najlepszą ofertę naszych wszystkich marek w tym segmencie – powiedział Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw Groupe PSA.
– Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie – dodaje Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.