Wdrożenie systemu stand-by trailers

Wdrożenie systemu stand-by trailers

Nadrzędnym celem działów zarządzających produkcją jest utrzymanie ciągłości działalności fabryki, co jest niezwykle trudne w sytuacjach nieterminowych dostaw surowców lub innych nieprzewidzianych problemów. Firma GEFCO Polska poprzez pracę ze swoimi klientami w systemie stand-by

Najczęstszą przyczyną zaburzeń ciągłości linii produkcyjnych były nieterminowe dostawy towaru do fabryki oraz nieterminowe odbiory wyrobów gotowych z magazynu.

Założenia systemu

Prawidłowo wdrożony system stand-by trailers obejmuje planowanie zasobów, codzienną obsługę i monitorowanie elementów jakościowych. W jego skład wchodzą takie elementy jak: miejsce do postoju naczep, naczepy, ciągniki, cross-dock, czy operator systemu (podmiot koordynujący działanie poszczególnych części struktury). System daje również możliwość elastycznej konfiguracji poszczególnych elementów składowych pod kątem zarówno ilościowym jak i jakościowym.

Parking w stand-by trailers spełnia funkcję mobilnego magazynu, w którym są kontrolowane wszystkie wejścia i wyjścia naczep. W cross-docku weryfikacji poddaje się terminowość dostaw, zarządza się incydentami oraz ma miejsce obrót pustymi opakowaniami.

System funkcjonuje także w warunkach zmienności produkcji spowodowanej sezonowością popytu (piki czasowe), problemami z dostawcami, świętami oraz zakazami jazdy. Tego typu trudności rozwiązywane są poprzez zmianę dziennych zamówień, wstawianie dodatkowej naczepy do rotacji, przeplanowanie tras czy zmiany ilości pozostałych zasobów. System stan-by trailers sprawdza się nawet w sytuacjach krytycznych, takich jak strajki, złe warunki pogodowe czy inne nieprzewidziane wydarzenia.

System zapewnia nieprzerwany dostęp do informacji o aktualnym miejscu znajdowania się ładunków, co daje możliwość zarządzania wszelkimi incydentami. Ponadto pracownicy cross-docku mają za zadanie informować linię produkcyjną o zakłóceniach w dostawach oraz opracowywać plany redukcji postojów linii produkcyjnej.

Efekty

Wdrożenie systemu stand-by trailers wyeliminowało nieplanowane wstrzymania produkcji spowodowane brakiem towaru, kongestią na parkingu/cross-docku (zaburzenie FIFO), czy brakiem miejsca na naczepie, które generowały straty finansowe.

Wdrożenie systemu pozwoliło osiągnąć elastyczny czas postoju na parkingu, utrzymać rytmiczną produkcję oraz zapewnić potrójne bezpieczeństwo – w hubie, parkingu i na produkcji.

Potrójna ochrona zapewnia czas na poszukiwanie innych rozwiązań, zaplanowanie kolejnych kroków, co pozwala uniknąć ponoszenia nieplanowanych kosztów.

Monitoring systemu

Funkcjonowanie stand-by trailers jest kontrolowane za pomocą ustalonego zestawu wskaźników KPI, określonego sposobu ich komunikowania i omawiania oraz cross-checkingu. Jakość systemu jest nieustannie poprawiana metodą kazein czy 5WHY.

 

Realizacja stand-by trailers

Zarządzanie naczepami i trasami:

• zapewnienie trackingu tras

• wybór dostawców naczep, ciągników i kierowców

• wybór sposobu zarządzania ciągnikami i kierowcami,

• szkolenia przewoźników i kierowców

• zapewnienie napraw naczep.

 

Zarządzanie parkingiem:

• Kontrola ruchu naczep

• Wewnętrzne przepisy ruchu i organizacja /parkingu

• Harmonogram shuntingu

 

Zarządzanie cross-dockiem:

• Kontrola towaru (manifesty)

• Kontrola terminowości

• Zarządzanie incydentami

• Obrót pustymi opakowaniami

Poleć ten artykuł:

Polecamy