Więcej zadowolonych klientów korzystających z assistance

Więcej zadowolonych klientów korzystających z assistance

Już jedna trzecia Polaków posiada i korzysta z usług assistance, a 90% osób, które przynajmniej raz skorzystało z tych usług jest zadowolone z otrzymanej pomocy. To wyniki czwartego Badania Assistance przeprowadzonego przez Europ Assistance Polska. Badanie to jest największym i najdłużej prowadzonym

Wyniki IV Ogólnopolskiego Badania Assistance pokazują, że świadomość dotycząca usług assistance wśród Polaków rośnie z roku na rok. W obecnym badaniu posiadanie tych usług zadeklarowało 30% Polaków. To o 2 punkty procentowe więcej niż rok wcześniej. Wciąż najbardziej popularną usługą jest assistance samochodowy, który ma już 92% osób posiadających assistance. Assistance domowy posiada 18% osób, assistance medyczny – 16%. Assistance podróżny wskazało 12% posiadaczy assistance.  Również coraz więcej Polaków korzysta z usług assistance. W tegorocznym badaniu 31% właścicieli pakietów assistance zadeklarowało korzystanie z tego typu usług. Jest to wynik wyższy od zeszłorocznego o 3 punkty procentowe. Ponadto, niemal wszyscy respondenci (90%), którzy korzystali z usług assistance byli zadowoleni z poziomu obsługi.  Prawie 80% badanych utożsamia usługi assistance głównie z pomocą drogową. Jedna trzecia respondentów łączy assistance z różnymi formami pomocy w nagłych sytuacjach, zaś 26% z pomocą podczas podróży zagranicznych. Ankietowani kojarzą również usługi assistance z pomocą medyczną (17%) oraz z pomocą specjalisty w domu – 10% wskazań.  Według badanych, usługi assistance najczęściej dodawane były do ubezpieczeń AC lub OC (84% wskazań). W pozostałych przypadkach stanowiły one dodatek do ubezpieczenia domu lub mieszkania (11%), produktu bankowego (10%), wykupionego samodzielnie ubezpieczenia turystycznego (8%) oraz gwarancji producenckiej samochodu (5%). Podczas badania ankietowani pytani byli również, czy posiadane usługi assistance były oferowane im nieodpłatnie. Zarówno przy ubezpieczeniach samochodowych, jak i mieszkaniowych usługi assistance w 45% przypadków oferowane były respondentom nieodpłatnie, zaś w ofertach bankowych wskaźnik ten wynosił 62%.

Bancassistance coraz bardziej popularne

Produkty bankowe to popularne źródło usług assistance. Według wskazań respondentów, najczęściej usługi te oferowane są wraz z kontem bankowym (65%) i kartą kredytową (17%). Kolejne popularne produkty powiązane z usługami assistance to kredyt gotówkowy (8%) i karta debetowa (6%). Jeżeli chodzi o zakres usług assistance dostępnych w ramach produktów bankowych, to klienci banków najczęściej otrzymywali assistance medyczny (62%), fachową pomoc domową (54% ankietowanych), zaś assistance samochodowy otrzymało 51% badanych.

Ankietowani w większości (78%) uznali, iż produkt bankowy zyskuje na atrakcyjności, gdy oferowany jest wraz z ubezpieczeniem assistance. Ponadto, ponad połowa badanych (53%) zadeklarowała, że otrzymując od banku bogaty pakiet assistance, skłonna jest skorzystać również z innych usług tegoż banku. Respondenci oceniali także użyteczność poszczególnych usług assistance. Większość respondentów (86%) wskazało holowanie auta i pomoc drogową jako najbardziej użyteczną usługę assistance. Pomoc medyczną wskazało 69% badanych, zaś pomoc w podróży zagranicznej – 52%.  Tegoroczne Badanie Assistance sprawdzało również skłonność respondentów do wykupienia usług assistance za dodatkową opłatą. Ankietowani najchętniej kupiliby assistance medyczny (50% wskazań) oraz assistance samochodowy (40%). Mniej popularny okazał się assistance turystyczny (29%) oraz assistance domowy (18%). Coraz więcej ankietowanych kupiłoby natomiast usługi assistance przez Internet. Zainteresowanie tym kanałem zakupu wskazało w tym roku 33% ankietowanych, zaś w ubiegłym – 27%. W obecnym badaniu większość ankietowanych zadeklarowała, że chce być informowana o usługach assistance za pomocą e-maila (49%). Z roku na rok takich osób jest coraz więcej (w 2009 – 38%), natomiast coraz mniej respondentów preferuje informowanie przez przedstawiciela firmy (w 2009 – 71%, w 2012 – 39%). Chęć otrzymywania informacji przez e-mail jest widoczna głównie wśród osób młodszych (do 35 roku życia) oraz respondentów z wyższym wykształceniem. Osoby powyżej 50 roku życia preferują ulotki informacyjne.

Czwarte Ogólnopolskie Badanie Assistance zostało zrealizowane przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska. Próba badawcza wyniosła 2542 osoby.

Żródło www.europ-assistance.pl

Poleć ten artykuł:

Polecamy