WSPÓŁPRACA FIRM SATO I DATALOGIC POZWOLIŁA STWORZYĆ WEWNĄTRZSKLEPOWE ROZWIĄZANIE DO ETYKIETOWANIA I GROMADZENIA DANYCH , DZIĘKI KTÓREMU FIRMA MOTHERCARE OSZCZĘDZA CZAS I PIENIĄDZE
Możliwość wprowadzenia cen, jak i ich obniżek w krótkim terminie ma ogromne znaczenie dla dużych brytyjskich sieci detalicznych z artykułami dla przyszłych i obecnych rodziców, jak Mothercare oraz Early Learning Centre, będących częściami Grupy Mothercare....
Możliwość wprowadzenia cen, jak i ich obniżek w krótkim terminie ma ogromne znaczenie dla dużych brytyjskich sieci detalicznych z artykułami dla przyszłych i obecnych rodziców, jak Mothercare oraz Early Learning Centre, będących częściami Grupy Mothercare. Możliwości przeprowadzenia „błyskawicznych promocji” służących wzbudzeniu zainteresowania klientów pozwala pozbywać się sezonowych zapasów oraz produktów o wolnej rotacji. Etykiety dla takich inicjatyw muszą być czytelne i mieć profesjonalny wygląd, zgodny z marką sprzedawcy.
W przypadku Mothercare rozwiązanie wymagało umieszczania etykiet bezpośrednio na produktach, brzegach półek i wieszakach. Natomiast, sieć sklepów Early Learning Centre szukała sposobu na modernizację wyglądu swoich etykiet i pragnęła wdrożenia nowego, bardziej wydajnego rozwiązania w zakresie technologii etykietowania.
Zarówno Mothercare, jak i Early Learning Centre wymagały również skrócenia czasu poświęcanego przez personel na zmianę cen produktów i przygotowania się do okresów wyprzedaży — wszystko to miało prowadzić do usprawnienia przepływu towarów. Ponadto obie firmy pragnęły zmniejszyć czynnik błędu ludzkiego przy obliczaniu obniżek cen, mieć możliwość zadrukowywania etykiet w samym sklepie, właśnie tam, gdzie są one potrzebne i zmniejszyć ilość odpadów generowanych wskutek używania etykiet w postaci arkuszy. Rozwiązanie musiało być dla firm efektywne zarówno kosztowo, jak i czasowo.
Firmy Mothercare i Early Learning Centre nawiązały współpracę z firmą SATO, będącą globalnym specjalistą w zakresie kodów kreskowych, etykietowania oraz automatycznej identyfikacji i gromadzenia danych (AIDC) i Datalogic, światowym liderem w zakresie systemów automatycznego gromadzenia danych i automatyki przemysłowej. Współpraca ma na celu zapewnić optymalne rozwiązanie w zakresie etykietowania, znakowania cen i gromadzenia danych.
W ramach tego projektu firma SATO przedstawiła nową drukarkę do etykiet TH2. Drukarka TH2 zapewnia przenośne, autonomiczne, inteligentne drukowanie i wprowadza koncepcję drukowania z poziomu aplikacji (Application Enabled Printing, AEP). TH2 można dostosować do wymagań sprzedawcy detalicznego, dzięki czemu drukarka jest zgodna ze specyfikacjami projektów Mothercare i Early Learning Centre. Drukarka TH2 jest niezwykle łatwa w użyciu, lekka, a przy tym solidna. Drukarka jest zasilana z akumulatora litowo-jonowego, umożliwiającego drukowanie od 4000 do 5000 etykiet przy jednym naładowaniu. TH2 ma wbudowaną klawiaturę, nie ma więc potrzeby, by w pobliżu był komputer PC. Szeroki, regulowany ekran LCD, umożliwia intuicyjną obsługę, podobnie jak w przypadku telefonu komórkowego.
Dzięki zdefiniowanej przez użytkownika bazie danych, którą można łatwo skopiować na kartę pamięci SD urządzenia lub udostępnić przez sieć LAN z personelu sklepu zdjęty został obowiązek obliczania ceny. Pracownicy nadal są w stanie przygotować się do „czyszczenia” końcówek serii lub łatwo psujących się produktów w krótkim terminie. Personel może również wczytywać do drukarki TH2 nowe produkty i cenniki, aby wspomagać promocje i kontrole cen. Dzięki zintegrowaniu z dowolnym skanerem ręcznym drukarka TH2 może drukować ceny PRZED i PO obniżce wraz z informacją o procentowym upuście, umieszczaną automatycznie na metce lub etykiecie. Profesjonalny wygląd samych etykiet został również udoskonalony dzięki temu, że drukarka TH2 może drukować logo Mothercare lub Early Learning Centre bezpośrednio na etykietach oraz wszędzie tam, gdzie to potrzebne.
W rozwiązaniu uwzględniona została również mobilna, przenośna drukarka SATO MB2, ze względu na oferowaną przez nią maksymalną wydajność i mobilność. Urządzenie to nadaje się w szczególności do zastosowań w handlu detalicznym do drukowania paragonów, umieszczania etykiet o obniżce ceny, znakowania półek, identyfikacji placówki handlowej i identyfikacji produktu. Kompaktowe rozmiary, duża prędkość drukowania oraz trwała i lekka konstrukcja drukarki MB2 czynią ją idealną tam, gdzie potrzebne jest mobilne wykonanie niestandardowych, dwukolorowych wydruków. Drukarka MB2 jest oferowana z wieloma opcjonalnymi akcesoriami jak np. ładowarką do akumulatorów, pas na ramię oraz pasek do przypinania.
Firma Datalogic dostarczyła zmodernizowany komputer przenośny Memor™, stanowiący kompaktowe i lekkie rozwiązanie, dostatecznie małe, by zmieściło się w kieszonce koszuli, a przy tym na tyle wytrzymałe, by zapewnić trwałe osiągi wymagane w środowisku handlu detalicznego. Rozwiązanie to, powszechnie stosowane w handlu detalicznym, pracuje w systemie operacyjnym Microsoft Windows Mobile 6.1 i posiada wbudowany skaner kodu kreskowego.
Firma Datalogic oferuje dwa rodzaje skanerów (1D i 2D), pozwalające zoptymalizować zastosowania systemu Memor™ w zakresie gromadzenia i identyfikacji danych. Rozwiązanie jest na tyle odporne, że komputer przenośny jest zabezpieczony przed nieumyślnym upuszczeniem, jak również okazjonalnym narażeniem na działanie płynów i kurzu.
Od chwili wdrożenia rozwiązania zaoferowanego przez SATO i Datalogic, firmy Mothercare i Early Learning Centre były w stanie uzyskać znaczne skrócenie czasu na przygotowanie towaru do sprzedaży przez pracowników. Oznacza to, że pracownicy mogą poświęcić więcej czasu na obsługę klientów. Pełne rozwiązanie pomogło firmom uzyskać rzeczywistą oszczędność pieniędzy i czasu oraz zapewniło wymierne usprawnienie prowadzonej przez nie działalności.
Mark Birnie, Dyrektor ds. działalności detalicznej Grupy Mothercare, stwierdził:„W przypadku Mothercare i Early Learning Centre, technologia dostarczona przez firmy SATO i Datalogic jest rozwiązaniem, które naprawdę eliminuje problemy. Stanowi o tym nie tylko jego niezwykle konkurencyjna cena, lecz także łatwość użytkowania i funkcjonalność, zapewniające naszym firmom elastyczność reagowania przy zachowaniu pełnej kontroli nad cenami. Pozwoliło nam ono nie tylko zaoszczędzić czas, lecz także zmniejszyło ilość odpadów mierzoną ilością zużytych arkuszy z etykietami, czyli w efekcie zaoszczędzić pieniądze. Współpraca z SATO i Datalogic zapewniła, że dostarczono nam najlepsze dostępne na rynku rozwiązanie, spełniające potrzeby naszej działalności”.
Projekt przebudowy stosowanego w firmach Mothercare i Early Learning Centre rozwiązania w zakresie etykietowania i gromadzenia danych przez firmy SATO i Datalogic został wymieniony w 2011 roku na liście „Najlepsze zastosowanie sklepowych technologii marketingowych w handlu detalicznym” w plebiscycie Retail Systems Awards.