Wyboje nam niestraszne, czyli polska rodzina w DUSTERZE
Trzy rodziny wybiorą się podczas wakacji na dwudniową wycieczkę Dacią DUSTER. „DUSTER na weekend” to nagroda dla zwycięzców w konkursach zorganizowanych przez Renault Retail Group Warszawa podczas Dnia Dacii. Jaki jest polski kierowca DUSTERA? I co ceni w autach tego
Posiadaczy aut typu SUV zazwyczaj kojarzymy z grupą kierowców o znacznie zasobniejszych niż średnia krajowa portfelach, którym duży samochód pozwala na połączenie prestiżu, komfortu i przyjemności z jazdy.
Uczestnicy konkursów podczas Dnia Dacii, który odbył się 19 czerwca 2010 roku w Renault Warszawa Puławska, tworzą jednak inną grupę kierowców: praktycznych, podróżujących z rodzinami, dokonujących rozsądnych wyborów. Wśród cech SUV’ów najwyżej cenią te, które pozwalają złagodzić typowo polską drogową rzeczywistość, na dalszych miejscach plasując wyczynową jazdę i sportowe emocje.
Test
Zwycięzcy trzech głównych kategorii konkursowych otrzymują na jeden z wakacyjnych weekendów DACIĘ DUSTER z pełnym bakiem. Będzie to rodzaj konsumenckiego testu, tym surowszego, że swoje opinie trzej uczestnicy planują zamieścić na stronach Klubu Dacia Polska. Należący do Renault Retail Group Warszawa zakład przy ul. Puławskiej pierwszego DUSTERA przygotuje już na 31 lipca br.
Jakie są skojarzenia triumfatorów konkurencji rozegranych podczas Dnia Dacii, na myśl o „DUSTERZE na weekend”? SUV lub auto terenowe to coraz bardziej praktyczne samochody w naszym ciągle zmieniającym się klimacie. Napęd 4×4 i wysokie zawieszenie pozwalają na wygodniejsze i pewniejsze dotarcie do celu, bez względu na jakość polskich dróg i przysłowiowe starania drogowców, których „znów zaskoczy zima” – wyjaśnia Maciej Chromiński, laureat konkursu wiedzy o marce Dacia.
Jeżeli do cech SUV’a dodamy rozsądną cenę, to powstanie „skrojony na miarę” samochód dla polskiej rodziny. Z pewnością będzie to wyjazd rodzinny, ale nie planowaliśmy jeszcze trasy. Możliwe, że z żoną i dwiema córkami pojedziemy, gdzie nas oczy poniosą – mówi Wojciech Lalewicz, zwycięzca w kategorii „zmiana koła na czas”.
Weekend jest za krótki, żeby wyjechać na dłuższą wyprawę na południe Europy, ale z pewnością pozwoli sprawdzić DUSTERA w trudnych warunkach na terenie Polski. Wszyscy trzej kierowcy planują rodzinne wypady i wspólne – z najbliższymi – testowanie samochodu nie tylko pod kątem właściwości jezdnych, spalania czy komfortu kierowcy, ale i ergonomii oraz przestrzeni na tylnej kanapie czy w bagażniku.
Zwycięzcy
Wojciech Lalewicz, w konkurencji polegającej na zmianie koła w DACII DUSTER na czas, zdeklasował wszystkich konkurentów. Mając do dyspozycji narzędzia dostępne w każdym samochodzie – ręczny podnośnik i klucz do kół (krzyżak) – osiągnął rekordowy wynik 1 minutę i 2:76 sek.
Jego dziesięcioletnia córka, Weronika, postanowiła walczyć z dorosłymi w drugiej konkurencji, w której premiowano najlepszy czas załadunku i rozładunku DACII LOGAN PICK UP. Kartonowymi pakunkami najszybciej żonglował Mariusz Krawczyk, któremu team Lalewiczów deptał po piętach. W ostrej rywalizacji osiągnął 23,2 sekundy.
W konkursie wiedzy o Dacii pierwsze miejsce zajął Maciej Chromiński. Wykazał się on imponującą wiedzą nt. znajomości budowy samochodów, gam modeli i silników, historii oraz osiągnięć marki Dacia.
Spośród ponad stu uczestników rodzinnego Dnia Dacii, właśnie ci trzej kierowcy zdobyli „DUSTERA na weekend”. Wszystkim zawodnikom asystowali serwisanci z Renault Warszawa Puławska.
Nagroda
Czego zwycięzcy konkursów Renault Retail Group oczekują od samochodu typu SUV, a więc od DUSTERA? Jakie cechy są najważniejsze? Odpowiedzi można podzielić na kilka grup.
Niezawodność i bezpieczeństwo
Osoby testujące „DUSTERA na weekend” na pierwszym miejscu stawiają niezawodność i bezawaryjność, czyli świadomość, że nasze auto nie odmówi posłuszeństwa w trudnych warunkach – mówi Piotr Szlezak, Sprzedawca Samochodów Nowych i opiekun miłośników Klubu Dacia w Renault Warszawa Puławska.
Komfort prowadzenia oraz samopoczucie wszystkich użytkowników auta poprawiają również gabaryty pojazdu: w takim samochodzie siedzi się wyżej i dzięki temu czuje się bezpieczniej. Wyższa pozycja kierowcy to również lepsza widoczność drogi. Poza tym auto takie jak DUSTER ma większą masę niż przeciętny samochód osobowy, co daje dodatkowy komfort w przypadku nieprzewidzianej sytuacji na drodze. Każdy z trzech kierowców traktuje pakiet bezpieczeństwa – przynajmniej dwie poduszki powietrzne w standardzie i system wspomagający trakcję i hamowanie – jako oczywiste wyposażenie pojazdu.
Moc
Kierowcy poszukują w SUV’ach dużej mocy silnika oraz napędu na cztery koła z możliwością korzystania z niego w zależności od potrzeb. Kolejne istotne cechy to wysokie zawieszenie i stabilna konstrukcja. Moim zdaniem nie ma samochodów uniwersalnych. Najbliższe idei wielofunkcyjnego, a jednocześnie wygodnego dla użytkowników pojazdu, są właśnie SUV’y albo auta terenowe. Czego po nich oczekuję? Odpowiedź jest prosta: że sprawdzą się w każdych warunkach – mówi Mariusz Krawczyk.
Rozsądny wybór.
Zarówno cena zakupu, jaki eksploatacja, koszty ubezpieczenia czy serwisu – są istotne dla zwycięzców. Prawdopodobnie następnym samochodem w naszej rodzinie będzie DUSTER. Podoba mi się jego sprawdzona konstrukcja i wykorzystanie podzespołów przetestowanych w innych modelach. Mam nadzieję, że znacząco wpłynie to na bezawaryjność i koszty eksploatacji DUSTERA. Kusząca jest też bardzo atrakcyjna cena, w porównaniu z innymi samochodami z tego segmentu – mówi Maciej Chromiński. Mój wybór padłby oczywiście na DUSTERA – jego cena w stosunku do możliwości jest wręcz rewelacyjna – dodaje Wojciech Lalewicz.
Jesteśmy świadkami powstawania nowej grupy użytkowników samochodów typy SUV oraz samochodów terenowych. Większą wagę przywiązują oni do łagodzenia codziennych zmagań kierowcy, niż do prestiżu czy wyczynowych właściwości pojazdów. Polskie drogi są przecież pełne niespodzianek i czasem przypominają kurs w szkole przetrwania. W naszych serwisach codziennie naprawiamy uszkodzone elementy zawieszenia, miski olejowe czy osłony silników – wyjaśnia Paweł Kiełbasiński, Dyrektor Obsługi Posprzedażnej Renault Retail Group.
Renault Retail Group Warszawa Sp. z o.o. powstała w 2004 roku. Cztery zakłady w Warszawie oferują kompleksową obsługę klientów indywidualnych oraz firm, w tym profesjonalne doradztwo w zakresie flot, również multimarkowych. RRG to firmowe salony sprzedaży nowych samochodów Renault i Dacia oraz używanych aut wszystkich marek, serwisy mechaniczne i blacharsko-lakiernicze, sprzedaż części zamiennych oraz ubezpieczenia, likwidacje szkód i stacje kontroli pojazdów. RRG Warszawa należy do Renault Retail Group, wicelidera w dystrybucji samochodów w Europie i integralnej części koncernu Renault. Więcej informacji: www.renaultwarszawa.pl.
W grudniu 2009 roku zakład RRG przy ul. Lewinowskiej w Warszawie, został uznany za Najlepszy Serwis Blacharsko-Lakierniczy i otrzymał Nagrodę PROTEKTOR, przyznawaną corocznie w ogólnopolskim konkursie przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów.
|