Wyniki GEFCO
Grupa GEFCO ogłosiła wysokość obrotów z 2011 roku, które wyniosły 3 782 000 000 euro. To oznacza wzrost o 12,9% w stosunku do 2010 r.
Zysk operacyjny osiągnął rekordowy poziom w wysokości 223 000 000 euro, czyli 5,9% obrotów. Otwarcie nowych oddziałów oraz znaczny wzrost zewnętrzny pozwoliły Grupie na pozyskanie nowych klientów we wszystkich sektorach przemysłu.
W roku ekonomicznego kryzysu oraz niepokojów geopolitycznych, grupa GEFCO utrzymała rentowność i z powodzeniem kontynuuje swoją strategię rozwoju na poziomie międzynarodowym w trzech strategicznych obszarach biznesu: logistyki dystrybucji motoryzacyjnej, lądowej logistyki dostaw oraz logistyki Overseas. Te osiągnięcia są wynikiem powiązanych działań, takich jak ścisła kontrola kosztów operacyjnych i ogólnych, a także wysiłku działów sprzedaży na rynkach o wysokim priorytecie dla biznesu GEFCO.
Z doświadczenia Grupy korzysta wielu producentów z różnych sektorów, włączając w to aeronautykę, środki produkcji czy handel specjalistyczny. W obsłudze największych klientów przemysłowych GEFCO zanotowało obrót w wysokości 1 450 500 000 €, czyli o 19,2% większy w stosunku do poprzedniego roku.
GEFCO łączy dywersyfikację portfolio klientów z międzynarodowym wzrostem. W 2011 roku Grupa postanowiła zintensyfikować ekspansję, aby lepiej odpowiadać na potrzeby obsługiwanych przedsiębiorstw. Otwarcie nowych oddziałów w Bułgarii i Kazachstanie potwierdziło pozycję grupy w przepływach cross-trade. Jednocześnie rozwój przepływów międzyregionalnych przyczynił się do wzrostu wartości usług, co widoczne jest w Azji, Europie Wschodniej i Ameryce Południowej.
Nabycie w czerwcu 2011 roku 70% akcji Gruppo Mercurio, włoskiego specjalisty w logistyce samochodowej, obecnego na 5 kontynentach, było również ważnym krokiem dla GEFCO. Wzmocniło to Grupę na pozycji międzynarodowej i przyspieszyło rozwój na terenie Azji, a w szczególności w Indiach. Rozwój ten był szczególnie szybki w Ameryce Południowej (15% wzrost) oraz w Europie Środkowej i Wschodniej (25% wzrost).
W ciągu najbliższych 10 lat Grupa GEFCO będzie kontynuowała strategię rozwoju poprzez wzrost organiczny jak i ekspansję zewnętrzną, podążając za czteroma kluczowymi elementami wizji firmy: aby być wiodącym, globalnym, efektywnym i odpowiedzialnym graczem na rynku logistycznym.
Rok 2012 będzie decydujący dla dalszego rozwoju Grupy GEFCO, po decyzji PSA Peugeot Citroën z lutego o otwarciu jej kapitału na sprzedaż.