XXV Międzynarodowe Targi Stacja Paliw już wkrótce
Jubileusz obliguje - z Haliną Pupacz, prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych, organizatorem XXV Międzynarodowych Targów Stacja Paliw (9-11 maja, Warszawa), rozmawia Zdzisław Pisiński. Patronat nad imprezą sprawuje Truck&Business Polska.
Już za miesiąc odbędą się XXV Międzynarodowe Targi Stacja Paliw. Co Polska Izba Paliw Płynnych przygotowała na jubileusz ćwierćwiecza swego najważniejszego wydarzenia?
– Przed wszystkim trzeba zacząć od naszych wystawców, bo to oni są naszą najlepszą wizytówką. Wielu jest z nami od lat. Są wśród nich zarówno duże krajowe firmy, jak i międzynarodowe firmy globalne, a także często zaczynające jako obsługujące rynki lokalne, małe, rodzinne przedsiębiorstwa. Dla nich zwłaszcza nasze targi były pierwszą możliwością szerszej prezentacji, a także porównania oferty, stosowanych rozwiązań, technologii z osiągnięciami światowymi. Tak jak zmieniał się rynek, otoczenie biznesowe, tak nasze targi stwarzały platformę do poszerzania możliwości rozwoju tych firm. Dziś wiele z nich odnosi sukcesy także za granicą. Są wystawcami we Frankfurcie, Dubaju, Moskwie czy Pekinie, stanowiąc żywą reklamę polskiej gospodarki, a zarazem będąc reprezentacją naszych Targów.
Wśród wystawców jest wiele nowych firm…
– Tak. Wraz z rozwojem stacyjnej oferty na naszych Targach pojawiają się nowe branże. Taki jest wymóg każdego biznesu – trzeba się stale rozwijać. W naszej branży tak jest np. m.in. z sektorem IT – technologii informatycznych. Bez nich dziś funkcjonowanie żadnego przedsiębiorstwa nie jest możliwe. W marcowym wydaniu „Paliw Płynnych” mówił o tym także Andrzej Ziółkowski, prezes UDT. Takie są wymogi klientów, którzy np. chcą płacić bezgotówkowo, bezstykowo albo skorzystać z vendingu – kupić w automacie. Często jest to również wymuszane przez zmiany legislacyjne, by wspomnieć o JPK czy planowanych GPS w cysternach. To wszystko stwarza możliwości rozwoju zarówno zagranicznym potentatom technologicznym, jak i małym polskim start-upom, zakładanym często jeszcze przez studentów. To wymusza na nas zarówno zastosowanie nowych kanałów komunikacji z targowymi interesariuszami (tak wystawcami, jak i gośćmi – w tym ekspertami), jak Facebook, Youtube, Skype, jak też modyfikację samej oferty targowej.
Tu warto jeszcze podkreślić, że wiele z polskich rodzinnych firm, o których istotnym wkładzie dla naszych targów mówiłam wcześniej, z tzw. sektora MŚP, powstało jeszcze w latach 90., 80. czy nawet 70. ubiegłego wieku. Dokonuje się lub już dokonała w nich zmiana pokoleniowa, a na naszych targach pojawiają się kolejne pokolenia przedsiębiorców. Dodatkowo, jubileusz zobowiązuje – dlatego zarówno dla zwiedzających, jak też samych firm i przedsiębiorców na XXV Międzynarodowe Targi Stacja Paliw 2018 przygotowaliśmy szereg atrakcji.
Co konkretnie to będzie?
– Zapraszam wszystkich do odwiedzenia wystawy, XXV Międzynarodowych Targów Stacja Paliw 2018. Przekonacie się, przychodząc 9-11 maja do Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie, że warto było poświęcić swój czas – jakże zawsze bardzo cenny w biznesie. Wyrażam nadzieje, iż zadowoleni powinni być zarówno wystawcy, którzy obecni są z nami od zarania, jak też i firmy, które dopiero zaczynają swój biznes z branżą paliwową. A także nasi goście odwiedzający targi.
Okazja do porównań historycznych musi chyba budzić zainteresowanie mediów?
– Oczywiście! Nasze targi to przecież historia polskiej gospodarki, odrodzonej w ostatniej dekadzie XX w. polskiej przedsiębiorczości i jej rozwój w pierwszych dekadach XXI w. Warto przypomnieć, że z okazji jubileuszu swego 25-lecia Polska Izba Paliw Płynnych nagrodziła osoby o największych zasługach dla rynku paliwowego statuetkami Złoty Oktan. W pierwszej kolejności dostali je dziennikarze upowszechniający wiedzę o problemach naszej branży. Ta misja oświatowa jest przecież jednym z podstawowych celów statutowych naszej Izby. Przypomnę też, że służy temu także organizowany przez PIPP konkurs Złota Stacja – premiujący najlepsze stacje niezależne. Zapraszam do głosowania!