Zakupy jak z płatka Stokrotki

Zakupy jak z płatka Stokrotki

Na początku lipca 2013 r. sieć supermarketów Stokrotka uruchomiła własną logistykę, która ma zapewnić klientom sklepów szeroki dostęp do wysokiej jakości świeżych produktów w atrakcyjnych cenach.

Sukcesywnej zmianie ulegnie również wygląd supermarketów. Proces ten związany jest z wdrażaniem nowej strategii rozwoju sieci sklepów Stokrotka na polskim rynku.

Pierwszego lipca br. spółka Stokrotka otworzyła swój centralny magazyn w centrum dystrybucji w Teresinie pod Warszawą. Inwestycja umożliwi sprawną i szybką dostawę towarów do ośmiu magazynów regionalnych zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Magazyn centralny o powierzchni blisko 27 000 mkw. wyposażony został m.in. w ponad 5 000 mkw. chłodni umożliwiających utrzymanie trzech zakresów temperatur do osobnego składowania nabiału, mięsa oraz owoców i warzyw. Pojemność hali wynosi 32 000 miejsc paletowych, a do jej obsługi zatrudnionych zostanie docelowo ponad 400 osób. Codziennie z magazynu centralnego wyjeżdża 40 samochodów, które dostarczają średnio 1 300 palet do magazynów regionalnych zlokalizowanych w Lublinie, Sosnowcu, Białymstoku, Bydgoszczy, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie i Wrocławiu. Dostawy blisko 400 palet towarów do supermarketów Stokrotka odbywają się 6 razy w tygodniu.

Sukcesywnej modyfikacji poddany zostaje również wygląd supermarketów Stokrotka. Nowe logo sklepu wciąż nawiązuje do kwiatu stokrotki jednak podkreśla szereg zmian, które mają sprawić, że sieć będzie postrzegana jako bardziej nowoczesna i przyjazna klientom. Nowa organizacja sal sprzedaży, ekspozycja produktów oraz zwiększenie asortymentu o produkty gotowe do spożycia oraz poddane wstępnej obróbce kulinarnej to tylko niektóre ze zmian, które już wkrótce zostaną wprowadzone we wszystkich supermarketach Stokrotka.

Budowę rozpoznawalności marki pod nowym hasłem „Zakupy jak z płatka” będą wspierać nowi reprezentanci (brand heroes) – rodzina Krotków pełniąca rolę przewodników w sklepach.

Zarząd supermarketów Stokrotka rozpoczął już kolejne projekty związane z dalszym intensywnym rozwojem sieci. Wśród nich znajduje się również opracowanie i wdrożenie systemu franczyzy, który będzie stwarzał dodatkowe możliwości zwiększenia liczby placówek pod marką Stokrotka. Otwarcie pierwszych sklepów franczyzowych zaplanowane jest na koniec 2013 roku. Dariusz Kalinowski, prezes spółki Stokrotka uważa, że poprzez wdrożenie nowej strategii rozwoju supermarketów spółce uda się ugruntować pozycję czołowego gracza na polskim rynku.

Stokrotka powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 203 sklepy. Supermarkety Stokrotka oferują bogaty wybór produktów świeżych: mięs, wędlin, pieczywa, nabiału oraz owoców i warzyw, a także artykułów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz alkoholi. W asortymencie sieci można znaleźć również produkty pochodzące od lokalnych dostawców, a także należące do marki własnej (ok. 350 pozycji). Łączna powierzchnia sklepów wynosi 126 tys. mkw. Spółka wchodzi w skład Grupy Handlowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding S.A., notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka Stokrotka zatrudnia 6 tys. pracowników. Dochody ze sprzedaży sieci w 2012 r. wyniosły 1 746 mln zł.

Poleć ten artykuł:

Polecamy