Zakupy międzynarodowe zyskują na znaczeniu

Zakupy międzynarodowe zyskują na znaczeniu

Z badania Barometer E-shopper 2017 DPDgroup wynika, że ze sklepów internetowych poza rodzimymi krajami skorzystało już 54% europejskich nabywców (wzrost o 2% w stosunku do 2016). Zakupy międzynarodowe są szczególnie popularne na Łotwie (86%), w Portugalii (83%), Chorwacji (81%) i Szwajcarii (80%).

Mieszkańcy krajów o dużym rynku i popycie wewnętrznym, takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Polska, korzystają z zagranicznych stron rzadziej.

 

Kierunek – Azja

Najpopularniejszymi produktami zamawianymi na zagranicznych witrynach są ubrania, elektronika, kosmetyki i obuwie. Najczęściej poszukiwanymi produktami, są te, które mimo doliczenia kosztów przesyłki są tańsze niż w kraju, oraz przedmioty trudno dostępne.

Z badań wynika, że zainteresowanie zakupami w europejskich e-sklepach utrzymuje się rok do roku na mniej więcej tym samym poziomie (67% w 2017 vs. 69% rok wcześniej). Wyraźnym trendem jest wzrost zakupów w krajach pozaeuropejskich, szczególnie w Chinach (4% więcej niż w ubiegłym roku). W Polsce już 44% osób kupujących za granicą zdecydowało się na zakupy z Chin (wzrost aż o 8% w porównaniu do roku 2016).

 

Duży potencjał

Zakupy międzynarodowe mają znaczny potencjał wzrostu, na co wskazuje gotowość 31% internautów, którzy do tej pory nie dokonali zakupów na zagranicznych stronach, do skorzystania z tej oferty. Pomimo stale zwiększającej się popularności międzynarodowych e-zakupów, europejscy konsumenci zwracają uwagę na następujące bariery: dodatkowe opłaty, mało intuicyjna procedura zwrotów czy zbyt długi czas dostawy.

– Terminowa i szybka dostawa zamówionych produktów to cały czas ważny element układanki składającej się na sukces międzynarodowych e-zakupów. Europejczycy cenią sobie także komfort związany z doręczaniem produktów do miejsca zamieszkania. DPD, jako druga pod względem wielkości sieć kurierska w Europie, zapewnia szybką i bezpieczną obsługę paczek międzynarodowych – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

 

(DPD)

Poleć ten artykuł:

Polecamy