Zbliża się konferencja “Polska logistycznym hubem Europy”

Zbliża się konferencja “Polska logistycznym hubem Europy”

Konferencja “Polska logistycznym hubem Europy” odbędzie się w ramach projektu pod tym samym tytułem, realizowanego przez Polski Instytut Transportu Drogowego. Partnerem organizacyjnym i merytorycznym wydarzenia jest Klaster Luxtorpeda 2.0. Konferencja będzie transmitowana na żywo na YouTube na kanale Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

Wydarzenie jest kontynuacją rozmów i debat eksperckich, podczas których poruszane są istotne sprawy z punktu widzenia rozwoju polskiej branży logistyczno-transportowej. Tematy dotykają wielu kwestii, od infrastruktury twardej, zagadnień prawnych, rynku e-commerce po cyberbezpieczeństwo. Ze względu na sytuację epidemiczną, dotychczasowe debaty odbywały się w formie on-line. Tym razem jednak eksperci z branży spotkają się na konferencji na żywo, a w dyskusjach uczestniczyć będą mogli również zainteresowani tematyką goście.

Na konferencję składają się dwie prezentacje oraz trzy panele dyskusyjne, podzielone rozmowami kuluarowymi przy kawie i wspólnym lunchem. Pierwszy panel przybliży wyzwania związane z transportem intermodalnym, drugi dotknie tematu cyfryzacji w obszarze logistyki, natomiast trzeci poświęcony zostanie globalnym wyzwaniom w transporcie drogowym.

Panel nr I ,,Transport intermodalny szansą dla polskiej gospodarki”

Polska ze względu na swoje położenie ma ogromną szansę, aby stać się największym hubem logistycznym Europy. Transport intermodalny cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki pandemii wolumeny na Nowym Jedwabnym Szlaku zwiększyły się kilkakrotnie, jednakże wąskim gardłem są Małaszewicze, które obecnie osiągnęły już swoją maksymalną przepustowość. Jeżeli nie zostaną rozbudowane, Polska może stracić swoją szansę. Zaplanowane inwestycje do 2035 roku, to rozbudowa portów morskich w Gdańsku i Gdyni oraz budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Czy oparcie transportu na tych trzech punktach wystarczy, aby Polska stała bezkonkurencyjnym logistycznym hubem Europy?

Prowadzący: Mateusz Izydorek, dyrektor Biura Klastra ,,Luxtorpeda 2.0”

Panel nr II ,,Cyfryzacja w branży TSL – trend czy konieczność?”

Cyfryzacja to ostatnio najczęściej pojawiające się zagadnienie w branży transportowo-logistycznej.

Zwiększające się wolumeny ładunków, pojawianie się nowych połączeń do Europy Zachodniej czy Chin, wymuszają wykorzystanie nowych narzędzi. To one pomogą zoptymalizować procesy, pozwolą na monitorowanie ładunków czy po prostu zwiększą wydajność pracy. Ale na co się zdecydować? Na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, ale czy są one niezbędne w codziennej pracy branży TSL? W jaki sposób branża jest do nich nastawiona? Czy jest chętna do ich wdrożenia?

Prowadzący: Szymon Knychalski, redaktor naczelny trans.INFO

Panel nr III  ,,Globalne wyzwania w transporcie drogowym”

W ostatniej dekadzie obserwować można było dynamiczny wzrost branży transportu drogowego, zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach europejskich. Ten sukces swoje odzwierciedlenie znajduje w ciągłym niedoborze kierowców zawodowych. Według analiz PwC w przyszłym roku luka w tym braku może wynieść nawet 200 tys. osób! Pakiet Mobilności, Brexit czy pandemia koronawirusa, to tylko niektóre z wyzwań z jakimi muszą się mierzyć przewoźnicy w ostatnim czasie. Co zatem należy zrobić, aby zatrzymać kierowców u siebie? Jakie działania muszą zostać podjęte, aby zachęcić młodych ludzi do wykonywania tego zawodu?

Do 2030 r. 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Jakie działania należy wykonać, aby osiągnąć ten cel?

Prowadzący: Robert Przybylski, redaktor Rzeczpospolitej

Poleć ten artykuł:

Polecamy