Zgoda UOKiK na zakup Siódemki przez DPD Polska
1 października 2014 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał pozwolenie na przeprowadzenie przez DPD Polska transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A.
W wyniku połączenia powstanie podmiot zajmujący wiodącą pozycję na rynku usług kurierskich z 24% udziałem i rocznym obrotem przekraczającym 1 miliard złotych.
Zgoda UOKiK oznacza, że transakcja, w której DPD Polska przejmie 100% akcji od dotychczasowego właściciela Siódemki (fundusz venture capital Abris CEE), zostanie sfinalizowana w ciągu najbliższych dni. Po zamknięciu transakcji Siódemka stanie się częścią Grupy Kapitałowej DPD Polska. Do czasu połączenia prawnego, czyli dokonania wymaganych prawem wpisów w KRS potwierdzających fuzję DPD Polska i Siódemka S.A, obie firmy będą funkcjonować jako niezależne podmioty.
„Decyzja urzędu antymonopolowego umożliwia rozpoczęcie działań przygotowujących oba przedsiębiorstwa do połączenia prawnego i operacyjnego. Przewidujemy, że zasadnicza faza tego procesu przypadnie na rok 2015. Właśnie powstaje dokładny jego plan” – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
DPD Polska zbudowała swoją mocną pozycję dzięki obsłudze klientów korporacyjnych i międzynarodowych. Fuzja wzmocni ofertę DPD dla małych i średnich przedsiębiorstw, a w szczególności dla e-commerce. “Ten kanał sprzedaży rozwija się dziś bardzo dynamicznie” – zaznacza Rafał Nawłoka – “Od kilku lat jesteśmy świadkami przenoszenia się relacji handlowych do Internetu. Łącząc się z Siódemką jeszcze silniej zaznaczymy swoją obecność w tym obszarze”.
Transakcja zakupu Siódemki mieści się długofalowej strategii rozwoju DPD Polska. “Obserwując wzrost e-commerce już kilka lat temu postawiliśmy na rozwój interaktywnych narzędzi ułatwiających kontakt z finalnym odbiorcą paczki” – wyjaśnia Rafał Nawłoka – “Klienci biznesowi i konsumenci różnią się wymaganiami. Wszyscy oczekują szybkiej, uporządkowanej i przewidywalnej obsługi. Odbiorcy indywidualnemu zależy także na tym, aby paczka trafiła do jego rąk w najwygodniejszym dla niego terminie i miejscu”.
Sprostanie tym wymaganiom i utrzymanie wysokiej jakości wymaga nie tylko najlepszych narzędzi, ale również odpowiedniej ekonomii skali. Zgoda UOKiK pozwoli firmie kurierskiej DPD Polska osiągnąć te cele. „Dzięki wydajniejszej sieci logistycznej będziemy bliżej naszych Klientów” – podkreśla Rafał Nawłoka – „Udostępnimy im silniej zdywersyfikowaną, lepiej dopasowaną do ich wymagań ofertę usług kurierskich, także międzynarodowych. Zaoferujemy jeszcze więcej niż dotychczas wygodnych rozwiązań dla e-commerce”.