Zielona usługa DHL GF
DHL Global Forwarding, specjalista frachtu lotniczego i morskiego, wchodzący w skład Deutsche Post DHL Group, jest pierwszym spedytorem w branży, który uruchomił nową zieloną usługę. Pozwala ona klientom wybrać usługę frachtu morkiego z obniżonym poziomem emisji CO2.
Już dostępna, nowa usługa Green Danmar – oferowana przez Danmar Lines NVOCC (Non-Vessel Operating Common Carrier) – pozwala klientom wybrać przewoźnika, który emituje o 5 proc. mniej dwutelenku węgla niż średnia w branży. Ponadto, klient może zdecydować się na opcję połączenia tej usługi z rozwiązaniem kompensującym DHL i transportować swoją przesyłkę w sposób wolny od emisji dwutlenku węgla. Ekologicznie świadomi klienci mają teraz możliwość dalszej poprawy efektywności przewozów oceanicznych, a więc są o jeden krok bliżej do realizacji swoich celów redukcji emisji CO2.
– Widzimy coraz więcej klientów wyrażających zainteresowanie minimalizacją emisji dwutlenku węgla w trakcie transportu swoich przesyłek – powiedział Dominique von Orelli, Senior Vice President, Product & FCL Product & Capacity DHL Global Forwarding. – Wdrażając Green Danmar Service jesteśmy pierwszą firmą spedycyjną oferującą klientom zielone usługi na przesyłki frachtu morskiego, które mogą być dostosowane specjalnie do potrzeb ich łańcucha dostaw.
Nowo uruchomiona zielona usługa może być opcjonalnie wybierana przez klientów korzystających z produktu DHL Ocean Direct FCL (Full Container Load). Poprzez dokładny proces zarządzania, istnieje bowiem możliwość identyfikacji tych przewoźników, którzy nie spełniaja naszych warunków i przekraczają 5 proc. emisji dwutlenku węgla (g CO2/TEU km) powyżej akceptowalnej średniej w branży.
Dzięki wiedzy eksperckiej DHL Global Forwarding na temat działania przewoźników, dostępności miejsca i poziomu stawek operatora, klienci zyskują szereg dodatkowych korzyści. Otrzymują oni regularne raporty, mają wgląd do wszelkich certyfikatów, które łatwo mogą uwzględnić w ich własnych raporatch CSR.
Od 2007 roku DHL Global Forwarding zmniejszył emisję dwutlenku węgla we frachcie morskim o ponad 40 proc. Jest to wynik postępu technologicznego w przemyśle, m.in. wprowadzenie większych i bardziej wydajnych statków oceanicznych, a z drugiej strony podejścia do zarządzania i metod wyboru podwykonawców DHL GF.
Ocena przewoźników GoGreen – efektywność przewoźników partnerskich opiera się na podstawie czterech kryteriów: współpraca, niskoemisyjność CO2, przejrzystość działań i zaangażowanie. Nowy system oceny został wprowadzony w grudniu 2015 roku, zapewniając partnerom frachtu morskiego DHL Global Forwarding certyfikaty wydajności GoGreen. Jest to efekt dwustronnych rozmów na temat ciągłej poprawy efektywności zmniejszenia emisji CO2 i wspierania zrównoważonego biznesu frachtu morskiego w całej branży.
DHL Global Forwarding jest członkiem Clean Cargo Working Group (CCWG), który jest inicjatywą business-to-business, tworzącą praktyczne narzędzia do pomiaru i zmniejszania wpływu na środowisko transportu towarów.