Zrobotyzowane ramię sortujące z AI pracuje w Kolonii

Zrobotyzowane ramię sortujące z AI pracuje w Kolonii

Federal Express Corporation wprowadza pierwsze w Europie zrobotyzowane ramię sortujące wspomagane przez sztuczną inteligencję. Rozwiązanie usprawni pracę centrum operacji lotniczych firmy w Kolonii, w Niemczech. Jest to kolejny krok na drodze do cyfryzacji operacji prowadzonych przez FedEx w celu dalszego wzmocnienia inteligentnej sieci logistycznej firmy.

Centrum logistyczne FedEx w Kolonii to największa tego typu placówka FedEx w Niemczech, obsługująca przesyłki lotnicze. Zatrudnia 900 członków zespołu, których pracę wesprze dostarczone przez Hellebrekers B.V. ramię sortujące. Urządzenie zainstalowano w ochronnej klatce, w której odbywać się będzie sortowanie niewielkich przesyłek przychodzących, głównie dokumentów i przesyłek o wadze do 4 kg. Ramię będzie w stanie sortować nawet 1000 paczek na godzinę, obsługując ok. 90 lokalizacji jednocześnie. Dzięki temu, pracownicy placówki będą mogli skupić się na bardziej złożonych zadaniach.

– Technologie wykorzystujące rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji pomagają bardziej efektywnie zarządzać obsługą przesyłek, poprawiając poziom obsługi klienta i wzmacniając konkurencyjność naszych usług, zwłaszcza w sektorze e-commerce, stanowiącym główną siłę napędową rynku” – powiedział Boris Stoffer, Managing Director network operations Germany w FedEx. „Technologie te wspierają także naszych pracowników, przejmując dużą część wymagających fizycznie, powtarzalnych zadań – dodał.

– Ten zrobotyzowany system obsługi przesyłek to najlepsza ilustracja naszej innowacyjności” – mówi Georgiana Constantin, Manager Planning & Engineering Innovation&Properties Design  w FedEx. „Charakteryzuje nas prawdziwa pasja do innowacji i ambicje, by jako pierwsi wprowadzać najnowocześniejsze rozwiązania, służące naszym klientom – dodaje.

Nowe, zautomatyzowane rozwiązania usprawniające operacje lotnicze FedEx w Kolonii, to zwiastun szerszego rynkowego trendu. Operatorzy logistyczni poszukują nowych metod optymalizacji swoich operacji, od zarządzania magazynami, po doręczenia[1]. Według danych Statista, wartość globalnego rynku automatyzacji operacji magazynowych do 2030 r. przekroczy 51 mld USD[2].

Pierwszą instalację wykorzystującą cztery zrobotyzowane ramiona sortujące, FedEx wprowadził w swoim hubie w Memphis w stanie Tennessee, automatyzując sortowanie niewielkich przesyłek w 2020 r. Dwa lata później, roboty sortujące trafiły również do centrum logistycznego FedEx w Singapurze, obsługującego południowo chiński rynek e-commerce. Obecnie, firma wykorzystuje podobne systemy w siedemnastu swoich placówkach w USA, w tym m.in. w centrach dystrybucyjnych w Nowym Jorku, Las Vegas i Ohio.


[1] What’s Next In E-Commerce: 6 Trends Shaping the Future

[2] Warehouse robotics market revenue worldwide 2021-2030

Poleć ten artykuł:

Polecamy