Wydanie: Truck Business 36 ( Czerwiec-Lipiec 2013 )

Bez motoru ani rusz



Normal
0
21


false
false
false







MicrosoftInternetExplorer4

Transport drogowy wygląda korzystnie być może część właścicieli firm transportowych - w najlepszym wypadku - żachnie się po przeczytaniu tych słów, albo nawet oburzy. Bo kiedy patrzy się z perspektywy własnego podwórka, widzi się głównie bolączki i trudy codziennej działalności zawodowej. Jednak najnowszy raport TOP 1500, przygotowany przez agencję badawczą DGC oraz nasze czasopismo pokazuje, że na tle innych segmentów usług logistycznych, sytuacja transportu drogowego nie jest wcale taka zła.







/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Zauważalne niegdyś dysproporcje między efektywnością gospodarowania polskich firm a tych międzynarodowych zmniejszają się, bo nasze firmy coraz skuteczniej potrafią konkurować na tym wymagającym rynku, stając się jego motorem. To z pewnością cieszy. Warto docenić prężnie działające firmy, dlatego od tego roku poszerzyliśmy nasz ranking z 500 do 1500 liczących się przedsiębiorstw, gdyż chcemy pokazać także najefektywniej zarządzane średnie i małe firmy transportowe.


A podejście do zarządzania takimi firmami systematycznie zmienia się. W tym numerze prezentujemy sylwetki dwóch przewoźników, którzy w niedużych wielkopolskich miejscowościach z powodzeniem prowadzą swoje firmy. Wiedzą, że obecnie - chcąc być konkurencyjnym na rynku przewozów - trzeba dbać nie tylko o zlecenia, ale także inwestować w pracowników, wizerunek i dobre kontakty biznesowe. Oby takich nowocześnie zarządzanych firm było coraz więcej!


W tym wydaniu Truck&Business Polska piszemy także o restrykcyjnej normie Euro 6, która ma wejść w życie w 2014 roku. Przejście z normy Euro 5 na Euro 6 jest procentowo największym skokiem z jednej normy na drugą w historii norm emisji spalin Euro. Takie zmiany nie pozostają bez wpływu – producenci odnowili już gamę pojazdów, które posiadają jeszcze bardziej ekologiczne silniki, a właściciele firm i menedżerowie flot powoli szykują się do wymiany taboru. Ile w tym ekologii, a ile prestiżu? A gdzie są korzyści?


 

Elżbieta Sobańska, z-ca red. nacz. Truck&Business Polska, elzbieta.sobanska@truck&business.pl

Jak pobrać bezpłatne e-wydanie?
Aby pobrać bezpłatne e-wydanie pisma, podaj swój adres email w formularzu po prawej stronie i kliknij "pokaż wydania". Wówczas pojawią się przyciski "Pobierz PDF", umożliwiające ściągnięcie bieżących wydań naszych czasopism. Podanie emaila oznacza akceptację naszej polityki przetwarzania danych.