Wszyscy stoimy przez jednym z najważniejszych w globalnej skali wyzwań – rozwojem zrównoważonego transportu. System ten powinien nie tylko podtrzymywać gospodarkę, ale również jak najmniej oddziaływać negatywnie na człowieka i środowisko naturalne. W branży TSL, zarówno nadawcy, jak i przewoźnicy stawiają na ekologiczne rozwiązania. My towarzyszymy Wam w tych działaniach, dlatego od tego numeru prezentujemy się w nowej - przyjaznej dla środowiska – odsłonie.
Jak wynika z analiz Unii Europejskiej, XXI wiek będzie okresem działań zmierzających do złagodzenia negatywnych skutków transportu, gazów cieplarnianych, zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Natomiast 2014 rok to implementacja jeszcze surowszej normy emisji spalin – Euro 6. Ale tzw. „zielony transport” to nie tylko regulacje prawne, ale także idea bliska wielu firmom, które coraz mocniej podkreślają, jak ważne są dla nich rozwiązania promujące ekologiczne wartości. Okazuje się, że w tej branży mogą liczyć się nie tylko jak najmniejsze koszty transportu, ale także jak najmniejsze szkody dla otoczenia.
Przyjazne środowisku rozwiązania są istotne dla wszystkich graczy tego sektora – stawiają na nie producenci pojazdów ciężarowych i przewoźnicy. Ale jest to przede wszystkim istotna kwestia dla tych, od których w dużej mierze zależy los dwóch pierwszych grup, czyli firm zlecających usługi przewozowe. Dlatego zachęcam do lektury zapotrzebowania na transport jednych z największych firm handlowych i producenckich w kraju. Ponadto, przygotowaliśmy nowy dział „Ekologia w transporcie”, w którym pojawiać się będą przybliżające tę tematykę artykuły. Ale tak jak ekologia wnika we wszystkie segmenty rynku TSL, tak samo przenika działy naszego pisma. Dlaczego?
Dzieje się tak, bo transport to biznes, a ten potrzebuje systemów i rozwiązań promujących zrównoważony transport, czyli ulg dla przedsiębiorców korzystających z transportu intermodalnego lub wymieniającego flotę na bardziej przyjazną środowisku, korzystnych dla przedsiębiorców rozwiązań fiskalnych i systemu zachęt do tworzenia infrastruktury pozwalającej na spełnienie rosnących wymagań bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju, wypracowania systemu bodźców, dzięki którym możliwy będzie podział zadań przewozowych w taki sposób, aby w maksymalnie dużym stopniu wykorzystywane były bardziej przyjazne dla środowiska środki transportu.
Biznes nie tylko musi się zmieniać w tym kierunku, ale chce mieć też wpływ na proponowane zmiany. My również chcemy wspierać Państwa w staraniach o bardziej zrównoważony rozwój transportu, dlatego oddajemy Wam pierwszy, ekologiczny w formie i treści, numer Truck&Business Polska. Zmieniamy się z Wami i dla Was!