Optymalizacja Kosztów w Zarządzaniu Flotą IV EDYCJA
Bez wątpienia to było jedno z najważniejszych wydarzeń 2011 roku w środowisku flotowym. Ponad 300 osób przybyło na konferencję zorganizowaną przez FlotęAutoBiznes pod hasłem „Optymalizacja kosztów w zarządzaniu flotą”. Jak zwykle nie zabrakło olbrzymiej porcji meretorycznej wiedzy na temat zarządzania pojazdami firmowymi oraz premier flotowych.
Najważniejszym wydarzeniem było wręczenie nagród dla modeli, które zwyciężyły w Prawdziwym Teście Flotowym, o którym więcej w odrębnej relacji. Tutaj wspomnijmy tylko, że przedsięwzięcie miało na celu wyłonienie najbardziej przydatnych samochodów w firmach, a największe sukcesy odniosly pojazdy z Grupy Volkswagena, koncerny Hyundai-Kia oraz Peugeot. Ceremonię wręczenie statuetek i dyplomów prowadził Adam Błuś, wydawca FlotyAutoBiznes, a zwycięzców wyczytywali członkowie kapituły.
Zawiłości z VAT-em
Prawdziwy Test Flotowy to jednak tylko jedna z części wielkiej konferencji, na której można było uzyskać wiele ciekawych informacji dotyczących optymalizacji kosztów w zarządzaniu flotą. Na temat zawiłości związanych z VAT-em opowiadała Anna Ochędzan, ekspert Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Polski rząd nie ułatwia pracy przedsiębiorstwom, a pokazuje się, że może być jeszcze gorzej. Na przykład, zdaniem prelegentki, wątpliwe, by w najbliższym czasie wprowadzono przepis o możliwości pełnego odliczenia VAT-u od zakupu każdego samochodu i tankowanego do niego paliwa.
Olbrzymim zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Mariusza Ratajczaka z Kancelarii Adwokat dotyczące między innymi odpowiedzialności pracownika za samochód służbowy. Wielu uczestników spotkania miało jednak niedosyt po ponad 30-minutowej prelekcji i ustawiało się w kolejce po bezpłatną poradę – specjalnie dla uczestników konferencji pracownicy kancelarii pełnili “dyżur”.
Potrzebny dobry negocjator
Rafał Hiszpański z TUiR Warta opowiadał o możliwości zoptymalizowania kosztów wciąż rosnących cen za ubezpieczenie. Jednym ze sposobów jest dofinansowanie do szkoleń doskonalenia jazdy dla kierowców firmowych. W jakiej wartości? – To wszystko zależy od dotychczasowej współpracy i… umiejętności negocjacyjnych menedżera – skomentował Hiszpański.
A czy można zrezygnować z ubezpieczenia AC we flotach? – Nie, ale… – rozwodził się Jacek Częścik z SKFS-u. Inni członek stowarzyszenia – Radosław Kraciuk opowiadał w jaki sposób obierać strategię wyboru dostawcy usług i produktów. Czynników jest bardzo wiele, ale Kraciuk zwrócił na jeden, wbrew pozorom nierzadko pomijany.
Trzy premiery
– Warto przeanalizować cały rynek. Na przykład w przypadku samochodów może się okazać, że dla danego przedsiębiorstwa najlepszą ofertę nie przedstawi żaden z liderów, tylko marka dopiero próbująca zdobyć uznanie osób zarządzających samochodami w przedsiębiorstwach – mówił Kraciuk.
A po chwili dodał: – jeśli nie jesteśmy mikroprzedsiębiorstwem warto korzystać z dwóch, trzech dostawców produktów lub usług. W razie kłopotów jedynego partnera, także my możemy popaść w tarapaty.Poza tym w przypadku kilku kontrahentów można łatwiej negocjować ceny lub różne odstępstwa. Jednak należy również ograniczyć liczbę firm współpracujących, gdyż musimy stanowić również „łakomy kąsek” dla usługodawcy/producenta.
Podczas konferencji doszło do trzech premier flotowych – na rynku zadebiutowały Ford Focus, Kia Picanto oraz Peugeot 508.
Zapraszamy 14. czerwca
Kolejne spotkanie flotowe już 14. czerwca, w Hotelu Airport Novotel przy 1. sierpnia 1 w Warszawie. Wstęp tradycyjnie wolny. A o czym będziemy rozmawiać? Szczegóły już wkrótce – prosimy śledzić naszą stronę internetową www.fab.com.pl i portal log24.pl.
Wyniki Prawdziwego Testu Flotowego segment B (małe auta kompaktowe):
1. Škoda Fabia
2. Kia Venga
3. Ford Fiesta
Auta nominowane: Fiat Punto Evo, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio, SEAT Ibiza.
segment C (duże auta kompaktowe)
1. Kia cee’d
2. Hyundai i30
3. Volkswagen Golf.
Auta nominowane: Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia.
segment D:
1. Škoda Superb
2. Volkswagen Passat
3. Ford Mondeo
Auta nominowane: Citroën C5, Opel Insignia, Peugeot 5008, Renault Laguna.
małe dostawcze (kombivany):
1. Peugeot Partner
2. Volkswagen Caddy
3. Citroën Berlingo
Auta nominowane: Fiat Doblo, Ford Tourneo Connect.
duże dostawcze:
1. Volkswagen Crafter
2. Opel Vivaro
3. Fiat Ducato
Auta nominowane: Ford Transit, Mercedes Sprinter, Renault Master, Volkswagen Transporter.
Testowano również nowego Forda Focusa (Czytelnicy nominowali poprzednią wersję).Jednak model, nie został wzięty pod uwagę przy sporządzaniu klasyfikacji, gdyż zadebiutował na rynku w 2011 roku.
Galeria zdjęć do artykułu
Pliki do pobrania
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do materiałów z konferencji. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów. Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.