Optymalizacja Kosztów w Zarządzaniu Flotą IV EDYCJA

Bez wątpienia to było jedno z najważniejszych wydarzeń 2011 roku w środowisku flotowym. Ponad 300 osób przybyło na konferencję zorganizowaną przez FlotęAutoBiznes pod hasłem „Optymalizacja kosztów w zarządzaniu flotą”. Jak zwykle nie zabrakło olbrzymiej porcji meretorycznej wiedzy na temat zarządzania pojazdami firmowymi oraz premier flotowych.

Najważniejszym wydarzeniem było wręczenie nagród dla modeli, które zwyciężyły w Prawdziwym Teście Flotowym, o którym więcej w odrębnej relacji. Tutaj wspomnijmy tylko, że przedsięwzięcie miało na celu wyłonienie najbardziej przydatnych samochodów w firmach, a największe sukcesy odniosly pojazdy z Grupy Volkswagena, koncerny Hyundai-Kia oraz Peugeot. Ceremonię wręczenie statuetek i dyplomów prowadził Adam Błuś, wydawca FlotyAutoBiznes, a zwycięzców wyczytywali członkowie kapituły.

Zawiłości z VAT-em

Prawdziwy Test Flotowy to jednak tylko jedna z części wielkiej konferencji, na której można było uzyskać wiele ciekawych informacji dotyczących optymalizacji kosztów w zarządzaniu flotą. Na temat zawiłości związanych z VAT-em opowiadała Anna Ochędzan, ekspert Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Polski rząd nie ułatwia pracy przedsiębiorstwom, a pokazuje się, że może być jeszcze gorzej. Na przykład, zdaniem prelegentki, wątpliwe, by w najbliższym czasie wprowadzono przepis o możliwości pełnego odliczenia VAT-u od zakupu każdego samochodu i tankowanego do niego paliwa.

Olbrzymim zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Mariusza Ratajczaka z Kancelarii Adwokat dotyczące między innymi odpowiedzialności pracownika za samochód służbowy. Wielu uczestników spotkania miało jednak niedosyt po ponad 30-minutowej prelekcji i ustawiało się w kolejce po bezpłatną poradę – specjalnie dla uczestników konferencji pracownicy kancelarii pełnili “dyżur”.

Potrzebny dobry negocjator

Rafał Hiszpański z TUiR Warta opowiadał o możliwości zoptymalizowania kosztów wciąż rosnących cen za ubezpieczenie. Jednym ze sposobów jest dofinansowanie do szkoleń doskonalenia jazdy dla kierowców firmowych. W jakiej wartości? – To wszystko zależy od dotychczasowej współpracy i… umiejętności negocjacyjnych menedżera – skomentował Hiszpański.

A czy można zrezygnować z ubezpieczenia AC we flotach? – Nie, ale… – rozwodził się Jacek Częścik z SKFS-u. Inni członek stowarzyszenia – Radosław Kraciuk opowiadał w jaki sposób obierać strategię wyboru dostawcy usług i produktów. Czynników jest bardzo wiele, ale Kraciuk zwrócił na jeden, wbrew pozorom nierzadko pomijany.

Trzy premiery

– Warto przeanalizować cały rynek. Na przykład w przypadku samochodów może się okazać, że dla danego przedsiębiorstwa najlepszą ofertę nie przedstawi żaden z liderów, tylko marka dopiero próbująca zdobyć uznanie osób zarządzających samochodami w przedsiębiorstwach – mówił Kraciuk.

A po chwili dodał: – jeśli nie jesteśmy mikroprzedsiębiorstwem warto korzystać z dwóch, trzech dostawców produktów lub usług. W razie kłopotów jedynego partnera, także my możemy popaść w tarapaty.Poza tym w przypadku kilku kontrahentów można łatwiej negocjować ceny lub różne odstępstwa. Jednak należy również ograniczyć liczbę firm współpracujących, gdyż musimy stanowić również „łakomy kąsek” dla usługodawcy/producenta.

Podczas konferencji doszło do trzech premier flotowych – na rynku zadebiutowały Ford Focus, Kia Picanto oraz Peugeot 508.

Zapraszamy 14. czerwca

Kolejne spotkanie flotowe już 14. czerwca, w Hotelu Airport Novotel przy 1. sierpnia 1 w Warszawie. Wstęp tradycyjnie wolny. A o czym będziemy rozmawiać? Szczegóły już wkrótce – prosimy śledzić naszą stronę internetową www.fab.com.pl i portal log24.pl.

Wyniki Prawdziwego Testu Flotowego segment B (małe auta kompaktowe):

1. Škoda Fabia

2. Kia Venga

3. Ford Fiesta

Auta nominowane: Fiat Punto Evo, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio, SEAT Ibiza.

segment C (duże auta kompaktowe)

1. Kia cee’d

2. Hyundai i30

3. Volkswagen Golf.

Auta nominowane: Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia.

segment D:

1. Škoda Superb

2. Volkswagen Passat

3. Ford Mondeo

Auta nominowane: Citroën C5, Opel Insignia, Peugeot 5008, Renault Laguna.

małe dostawcze (kombivany):

1. Peugeot Partner

2. Volkswagen Caddy

3. Citroën Berlingo

Auta nominowane: Fiat Doblo, Ford Tourneo Connect.

duże dostawcze:

1. Volkswagen Crafter

2. Opel Vivaro

3. Fiat Ducato

Auta nominowane: Ford Transit, Mercedes Sprinter, Renault Master, Volkswagen Transporter.

Testowano również nowego Forda Focusa (Czytelnicy nominowali poprzednią wersję).Jednak model, nie został wzięty pod uwagę przy sporządzaniu klasyfikacji, gdyż zadebiutował na rynku w 2011 roku.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Pliki do pobrania

Szanowny Czytelniku,
zarejestruj się by uzyskać bezpłatny dostęp do materiałów z konferencji. W ten sposób dbamy o polepszanie jakości naszych usług i dostarczanych do Ciebie materiałów. Rejestracja oznacza akceptację aktualnej polityki prywatności.

Zobacz relacje z innych konferencji

FutureLog 2024 – relacja

FutureLog 2024 – relacja

3 października Witold Zygmunt
Trendownia 2024

Trendownia 2024

9 maja Witold Zygmunt
FUTURELOG 2023

FUTURELOG 2023

26 września 2023 Witold Zygmunt
Trendownia 2023

Trendownia 2023

26 kwietnia 2023 Witold Zygmunt