Ford Focus
Ford od lat jest jedną z najpopularniejszych marek w firmach. Na jej sukces składają się głównie dwa elementy: dopracowany program obsługi klientów flotowych i ciekawa gama modelowa. Wśród niej mocny punkt stanowi Focus, od niedawna w nieco zmienionym obliczu.Odnowiona wersja
Odnowiona wersja Focusa ma nieco inny kształt nadwozia,,konsoli centralnej we wnętrzu samochodu, wskaźniki zyskały czerwone podświetlenie, inne są tkaniny obicia siedzeń, poprawiono „intuicyjność sterowania systemem audio i klimatyzacją, itp. Na szczególne uznanie zasługują designerzy – naprawdę wykonali świetną robotę. Ale i pozostałe modyfikacje przeczą twierdzeniu, że „lepsze jest wrogiem dobrego”.
Standardowe wyposażenie to między innymi poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, ABS z EBD, elektryczne szyby przednich drzwi, elektroniczny immobilizer PATS, centralny zamek. Najtańsza „foka” – z silnikiem 1,4 Duratec o mocy 80 KM, trzydrzwiowa, kosztuje w sprzedaży detalicznej 50 650 złotych brutto. Za najmniejszego Diesla 1,6 TDCi o mocy 90 KM trzeba zapłacić 60 150 zł. Za klimatyzację dopłacimy 4500 złotych, a radioodtwarzacz CD 1900 zł. Z kolei konfigurując wersję kombi z najmniejszym silnikiem Diesla 1,6 TDCi o mocy 90 KM (cena bazowa 64 650 zł), dodając do standardowego wyposażenia klimatyzację, radioodtwarzacz CD i czujniki parkowania z tyłu (2100 zł), zapłacimy w sumie 73 150 zł.
Testowaliśmy model z silnikiem o pojemności skokowej 1,6 litra w wersji benzynowej. Jeżdżąc po mieście 51 kilometrów samochód spalił 10,8 l/100 kilometrów. Z kolei na trasie na dysatnsie 114 kilometrów auto średnio spalało 8,8 l/100 km. Na usprawiedliwienie dodajmy jednak, że testy były przeprowadzane zimą, przy dosyć niskich temperaturach.
Fleet manager ma duży wybór wersji silnikowych. Benzynowe mają pojemność skokową: 1,4l (80 KM), 1,6 l (100 KM, także w opcji z automatyczną skrzynią biegów, 115 KM), 1,8 l (125 KM, FF, jednostka napędzana benzyną, bioetanolem lub mieszanką tych paliw, niedostępna dla opcji czterodrzwiowej), 2,0 l (145 KM, także z aut. skrzynią biegów). Jeśli chodzi o Diesla, to koncern proponuje pojemności skokowe: 1,6 l (90 i 109 KM DPF, czyli z filtrem cząstek stałych), 1,8 l (115 KM), 2,0 l (116 KM DPF, aut. skrzynia biegów; 136 KM, także z możliwością DPF i aut. skrzynii biegów). Gwarancja na Focusa wynosi dwa lata.
Fot. Ford