Porozumienie o odpowiedzialności społecznej w 24 filiach GEFCO
GEFCO stosuje obecnie postanowienia Globalnego Korporacyjnego Porozumienia o Odpowiedzialności Społecznej w swoich 24 filiach . W ramach działań podjętych przez spółki zależne w ramach Porozumienia przeprowadzone zostały 63 z 69 priorytetowych akcji, czyli 92% akcji przewidzianych na rok 2010, a poz
Po rozszerzeniu na Tunezję w roku 2010 oraz na Chiny i Łotwę w tym roku, Globalne Korporacyjne Porozumienie o Odpowiedzialności Społecznej zostało wdrożone w 24 firmach zależnych GEFCO. Od momentu podpisania Porozumienia w roku 2006, GEFCO zrealizowało ponad 300 konkretnych akcji, z czego 63 w roku 2010. W maju 2010 Porozumienie zostało uzupełnione o klauzulę, w której GEFCO zobowiązuje się do wymagania większej odpowiedzialności od managerów w odniesieniu do: zdrowia pracowników w miejscu pracy ze szczególnym naciskiem kładzionym na kwestie psychologiczne i społeczne, takie jak stres w miejscu pracy i schorzenia układu mięśniowo-szkieletowego; szanse personelu na znalezienie innego stanowiska pracy wraz z lepszym planowaniem przekształcania stanowisk pracy i zawodów; dialog społeczny; ilość informacji przekazywanych pracownikom o firmie i jej polityce dotyczącej ochrony środowiska. W roku 2010 przeprowadzono wiele działań mających na celu promowanie zdrowia i bezpieczeństwa w miejscu pracy. GEFCO Szwajcaria zorganizowało szkolenia poświęcone zapobieganiu wypadkom w miejscu pracy. Ten nowy program, obejmujący serię 10 szkoleń dla managerów i pracowników, zainicjował dialog o zdrowiu i bezpieczeństwie oraz pozwolił zidentyfikować około trzydziestu miejsc, które wymagają zmian, aby szybko zmniejszyć ryzyko wypadków w miejscu pracy. W Belgii, przy współpracy z delegacją związkowców, ustanowiona została jednostka mająca zwalczać nadużywanie alkoholu i narkotyków. Przyświecają jej dwa cele: zapobieganie dysfunkcyjnemu zachowaniu w pracy wywołanemu spożyciem alkoholu lub zażywaniem narkotyków i wspieranie pracowników zwracających się o pomoc w uporaniu się z nałogiem. Ukraina przeprowadziła pierwszą kampanię prewencyjną GEFCO przeciwko AIDS. Włochy włożyły wiele wysiłku w ocenę stresu w miejscu pracy przy pomocy ankiety, wypełnionej przez prawie 75% pracowników. W rezultacie ankiety wprowadzono plany działania mające na celu promować komunikację pomiędzy managerami i pracownikami oraz zorganizować szkolenia dla zwiększenia szans pracowników na promocję. Działania rozpoczęte w roku 2009 w celu promowania szacunku dla elementarnych Praw Człowieka były kontynuowane w roku 2010. Hiszpania kontynuowała realizację umowy z roku 2009 o zapobieganiu przemocy domowej organizując serię rozmów i szkoląc czterech pracowników, aby mogli pomagać ofiarom radzić sobie z tym problemem. Wzmocnione zostały procedury pozwalające pracownikom na ujawnianie wszelkich praktyk uważanych za naruszenie praw człowieka. System taki został wprowadzony w Maroko, podczas gdy w Niemczech wybrano i wyszkolono pracownika, który zajmuje się skargami dotyczącymi napastowania i dyskryminacji w pracy. Argentyna wprowadziła pilotażowy plan mający na celu zintegrowanie osób niepełnosprawnych z innymi pracownikami, pomimo tego, że w kraju tym nie obowiązuje obecnie żaden formalny limit niepełnosprawnych pracowników. GEFCO Brazylia wyposażyło managerów w przewodnik po rekrutacji, który zawiera listę dyskryminujących pytań, których nie wolno jest im zadawać w trakcie procesu rekrutacyjnego i który wyjaśnia jak przeprowadzać wywiady w możliwie jak najbardziej obiektywny sposób. Francja szuka sposobów, aby zatrudniać więcej osób, które są z medycznego punktu widzenia niezdolne do wykonywania pracy, szczególnie poprzez poprawę ergonomiki ich miejsca pracy. Porozumienie gwarantujące realizację zasad przyświecających założeniu GEFCO.
Wraz z międzynarodową ekspansją grupy, Porozumienie działa jako motywator do podejmowania działań i stanowi ważny punkt odniesienia.
Wdrażanie polityki promującej zdrowie i bezpieczeństwo pracy stanowiło ponownie główne zadanie GEFCO w tym roku. Firma przykłada coraz większą wagę do oferowania pracownikom najlepszych możliwych warunków pracy i pomagania im w utrzymaniu stanowisk pracy poprzez uczenie ich adaptacji, w szczególności do nowych wymogów. Zostały wprowadzone ankiety i systemy umożliwiające zgłaszanie sugestii, aby dać pracownikom nowy sposób na wyrażanie swojej opinii.