Szyba szybie nierówna
W nowoczesnej szybie jakość to za mało. Standardem jest wyposażenie szyb w system ogrzewania i różnego rodzaju czujniki. Radzimy na co należy zwrócić uwagę przy serwisowaniu takiej szyby, a także z jakich technologii można skorzystać w serwisach.
O większości dodatków, w które będą wyposażone nasze szyby trzeba zadecydować już na etapie wyboru modelu samochodu. Coraz częściej standardem jest system ogrzewania, wmontowane anteny, jak również różnego rodzaju czujniki, jak na przykład czujnik deszczu, zmierzchu czy zaparowania.
Posiadacze takich gadżetów muszą szczególnie zwrócić uwagę na wybór serwisu szyb. Jej wymiana wymaga podłączenia wielu elementów elektronicznych. Istotnym elementem zarówno wymiany jak i naprawy takiej szyby jest również rodzaj użytego kleju. Należy mieć całkowitą pewność, że substancja używana w serwisie jest całkowicie nie przewodząca fal elektromagnetycznych. Tego typu wypełniaczy zaczęto używać po raz pierwszy w Polsce w serwisach NordGlass.
Dodatki z serwisu
W niektóre udogodnienia można wyposażyć szybę w każdym momencie. Na rynku dostępna jest już technologia używana wcześniej na potrzeby lotnictwa, czyli powłoka hydrofobowa, zwana niewidzialną wycieraczką. Dzięki niej przy prędkości ponad 80 km/h wycieraczki nie są w ogóle potrzebne, a podczas wolniejszej jazdy trzeba ich używać znacznie rzadziej.
Wywodząca się z Polski Grupa NordGlass to europejski producent szyb dla rynku wtórnego. Do jej działalności należy wytwarzanie szyb czołowych, dystrybucja, a także świadczenie usług związanych z wymianą i naprawą szyb samochodowych. Grupa NordGlass istnieje na rynku od ponad 20 lat, rocznie z usług jej sieci serwisowej w Polsce korzysta ponad 100 tys. klientów. Firma posiada największą i najlepiej rozpoznawalną w Polsce sieć serwisową , która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych (114 punktów serwisowych na terenie kraju).