Dobry rok dla NordGlass

Dobry rok dla NordGlass

Miniony rok był bardzo udany dla Grupy NordGlass, największego polskiego producenta szyb samochodowych. Spółka w 2011 r. zanotowała 17 procentowy wzrost przychodów oraz powiększyła ogólnopolską sieć serwisów. NordGlass zwiększył też produkcje, która po raz pierwszy przekroczyła milion sztuk.

Mimo, że branża motoryzacyjna nie może zaliczyć minionego roku do udanych, NordGlassowi udało się poprawić wyniki względem poprzednich lat. Przychody spółki osiągnęły poziom ca. 260 mln zł, ilość wyprodukowanych szyb wzrosła do ponad 1 mln sztuk rocznie, a wartość eksportu do 68% w strukturze sprzedaży (firma rozpoczęła m.in. działalność w USA).

Dobre wyniki NordGlass zostały osiągnięte dzięki inwestycjom, między innymi w nowe linie produkcyjne, otwarcia nowych punktów serwisowych, jak również wprowadzenie nowych technologii, które pozwoliły spółce powiększyć asortyment oferowanych szyb. W 2012 roku planowane są inwestycje rzędu kilkunastu milionów złotych, większość z nich ma na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych (do 1,3 mln szyb rocznie), dalszą konsolidacje serwisów wymiany i naprawy szyb pod marką NordGlass jak i rozwój sieci franczyzowej.

Grupa NordGlass posiada także największą ogólnopolską sieć serwisów wymiany i naprawy szyb (118 punktów) – rocznie z jej usług korzysta ponad 100 tyś. klientów. Zatrudnienie utrzymuje się na poziomie około 1 tyś. osób. Właścicielem grupy jest fundusz Polish Enterprise Fund VI z grupy Enterprise Investors.

Poleć ten artykuł:

Polecamy