Każda firma jest Wielka
Takim hasłem reklamowym Toyota prezentuję nowy program flotowy dla małych i średnich przedsiębiorstw. Podczas spotkania flotowego przedstawiono również nowe modele.
Program flotowy. Toyota chcę „wyedukować” nowych klientów flotowych i uświadomić im, że nie tylko cena zakupu jest najważniejsza, pokazując realne koszty eksploatacji. Edukacje podzielono na dwie części: długoterminową oraz krótkoterminową. Krótkoterminowa skupia się na ofercie rabatowo/cenowej. Dla przykładu przy zakupie dwóch sztuk modelu Avensis o poj. 2.2 litra w wersji Sol Plus klient może liczyć na rabat w wysokości 15 procent. Długoterminowa to przede wszystkim specjalnie stworzona strona Toyoty do obsługi klienta flotowego: www.toyotadlafirm.pl, gdzie znajdziemy między innymi informacje dotyczące możliwości ograniczenia kosztów użytkowania samochodu, finansowania zakupu, itp.
Avensis Emotion. Edycja specjalna z pakietem stylistycznym o wartości 12 000 zł, otrzymywany przez nabywcę za darmo. W skład wchodzą miedzy innymi: czarne felgi 17″ Pitlane Toyota Motor Sport, poszerzenia progów bocznych TMS, spojler dolny tylnego zderzaka TMS, elementy chromowane. Dostępna wyłącznie w nadwoziu Wagon, z wyposażeniem Sol i pakietami Biznes i Plus z nawigacją.
Prius+. W 2013 roku zadebiutuje w Polsce siedmioosobowy minivan z napędem hybrydowym opartym na Prusie. Jest od niego o 155 mm dłuższy, o 30 mm szerszy i o 85 mm. Wewnątrz kabiny umieszczono trzy rzędy pełnowymiarowych foteli. Tylne drzwi otrzymały większy rozmiar, przez co zajmowanie miejsca na tylnych rzędach foteli lub mocowanie fotelika dziecięcego wewnątrz auta jest łatwiejsze. Pojemność bagażnika wynosi 200 l zaś po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń do dyspozycji będzie 505 litrów. Prius+ wykorzystuje jednostkę napędową Toyota Hybrid Synergy Drive z silnikiem benzynowym o poj. 1.8 litra. Całkowita moc układu to 136 KM, prędkość maksymalna 170 km/h. Według producenta spalanie kształtuję się na poziomie 4,3 l/100km przy emisji CO2 99g/km. Ceny od 129 000 zł.
Prius Plug-in. Umożliwia ładowanie baterii pojazdu ze zwykłego gniazdka elektrycznego. Auto łączy zalety samochodu elektrycznego (cisza, brak zużycia paliwa) z zaletami napędu hybrydowego (zasięg nieograniczony pojemnością akumulatorów, funkcjonalność i komfort). Przy wykorzystaniu trybu EV (electric vehicle) średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to zaledwie 2,1 l/100 km (dane fabryczne), co oznacza zużycie paliwa o 45 procent mniejsze od zwykłego Priusa. Emisja CO2 to tylko 49 g/km. Naładowanie akumulatora ze zwykłego gniazda 230V zajmuje 1,5 godziny. Wskaźniki informują kierowcę o trybie pracy zespołu napędowego, zużyciu paliwa lub energii i stanie akumulatora, podają też np. miesięczne zużycie paliwa. Cena od 155 000 zł.
Fot. Jakub Nieszporek