Prapremiery TMHE

Prapremiery TMHE

Toyota Material Handling Europe wykorzystała konferencję prasową przed najważniejszymi targami intralogistycznymi na świecie - hanowerskim CeMAT - i zaprezentowała dziennikarzom swoje nowości na ten rok.

Zaproszeni goście mieli okazję spotkać się z zarządem firmy i poznać ambitne plany koncernu na dwa miesiące przed samymi targami, które odbędą się w tym samym miejscu pomiędzy 19 a 23 maja.

 

Hirooki Fujiwara, członek zarządu Toyota Industries Corporation, nie krył, że firma wiąże wielkie nadzieje z europejskim rynkiem. Toyota, globalny lider w sprzedaży, liczy na to, że wkrótce będzie numerem 1 także w Europie. – Musimy być liderem rynku europejskiego, jeśli chcemy mieć pewność, że pozostaniemy liderem globalnym – oświadczył Fujiwara-san.

 

Matthias Fisher, prezes Toyota Material Handling Europe, z przyjemnością poinformował, iż firma obejmuje swoim zasięgiem już 30 krajów, w tym Rosję. Fisher zwrócił też uwagę na to, iż 95% wózków sprzedawanych w Europie pochodzi z fabryk w Szwecji, Francji i Włoszech. Stoisko TMHE na targach CeMAT w połowie wypełniać będą nowości produktowe.

 

Nową koncepcją, powstałą w efekcie badań prowadzonych wśród klientów, jest Toyota Service Concept. Dzięki telemetrycznej transmisji danych na temat stanu urządzeń, producent będzie w stanie monitorować sytuację i szybciej reagować na awarie. Znany już system Toyota I_Site został rozszerzony o mobilną aplikację, działającą w środowisku iOS, pozwalającą na zdalne zatrzymanie wózków przez kierownika w razie nieodpowiedniego zachowania operatora. Dodatkowo wprowadzony został układ Smart Acces, umożliwiający wykorzystywanie wózków tylko przez operatorów posiadających odpowiednie uprawnienia.

 

Nowości wózkowe na CeMAT przedstawił Hans van Leeuwen, wiceprezes ds. Marketingu i Sprzedaży TMHE. Rodzina Tonero poszerzona została o wózki oferujące możliwość przewozu ładunków o masie do 8 ton, a także o wersje w przeciwwagą. Klienci poszukujący wózków z napędem elektrycznym będą mogli wybrać nowy model Travigo 80, z 80-woltowym układem napędowym i ładownością 4 oraz 5 ton.

 

Przedstawiony został też paletowy wózek magazynowy BT Levio serii P, z napędem elektrycznym i platformą dla operatora, który w najszybszej wersji osiąga 12,5 km/h. Wózki BT, jak też inne produkty Toyoty, mogą być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, o znacznie krótszym czasie ładowania, pozwalające na rezygnację ze stosowania zapasowych baterii. Przedstawiciele firmy, pytani przez nas o dalsze perspektywy rozwoju układów napędowych, zdradzili, że warto rozwijać koncepcję ogniw paliwowych do zasilania wózków.

 

Pan van Leeuwen poinformował na koniec, iż THME poszerzy swoją ofertę o systemy regałowe. Ich producentem będzie hiszpańska firma Mecalux.

 

Miłym akcentem był moment wręczenia nagrody uczestnikom konkursu Toyota Logistic Design Competition. Pierwszą nagrodę otrzymały sympatyczne studentki fińskiego Uniwersytetu w Turku, Nea Kosonen i Elisa Määttänen, autorki projektu traktorka holowniczego, który miałby pracować w bardzo niskich temperaturach.

 

Po konferencji prasowej nowe wózki i rozwiązania zostały zaprezentowane na hali wystawowej. Można tez było poczuć, jakby to już był CeMAT – po założeniu okularów 3D udawaliśmy się w wirtualną wycieczkę po majowym targowym stanowisku Toyoty.

Poleć ten artykuł:

Polecamy