Garnitur szyty na miarę

Garnitur szyty na miarę

Cafardini jest częścią polskiej grupy specjalizującej się w szyciu na miarę garniturów i innych elementów męskiej garderoby, szyciu korporacyjnym, w tym także dla uznanych międzynarodowych marek oraz domów mody. Najwyższa jakość używanych materiałów, wyjątkowa staranność...

Historia tej rodzinnej grupy firm sięga roku 2002, kiedy to polski przedsiębiorca zainwestował w upadły zakład produkcji garniturów Vistula w Łańcucie. W krótkim czasie przekształcił go w bardzo nowoczesny zakład specjalizujący się w krawiectwie miarowym. Garnitury, które powstają w zakładzie krawieckim w Łańcucie, oprócz rynku polskiego stają się coraz popularniejsze również wśród prestiżowych i wymagających klientów na rynkach zagranicznych. Obecnie aż 80% ubrań na miarę trafia na eksport. – Każdy garnitur, który powstaje w naszej firmie, jest indywidualnie zaprojektowany dla danego klienta – wyjaśnia Marta Ciąpała-Stefańczyk, prezes spółki Cafardini. – Ideą, która nam przyświeca, jest ubranie dopasowane do konkretnej osoby. Zarówno pod kątem predyspozycji sylwetki, jak i osobowości.

Garnitur szyty na miarę

Firma zaczynała od usług krawiectwa mobilnego, by stać się największym usługodawcą w szyciu garniturów na miarę w Polsce. Aby powstał idealny, uszyty na miarę garnitur, potrzeba około 3-4 tygodni. Złożoność tego procesu oznacza, że od firmy logistycznej wymaga się zdecydowanie więcej niż tylko dostarczenia produktu końcowego do klienta. Po pierwsze, firma potrzebuje sprawnego łańcucha dostaw w zakresie dostarczania tkanin do zakładu produkcyjnego. Następnie, usługi kurierskie są wykorzystywane także do transportu garniturów między klientem a zakładem, w celu dokonywania przymiarek, nanoszenia poprawek i korekt, a w końcu dostawy końcowej garnituru. – Cały proces szycia garnituru odbywa się w ten sposób, że klient umawia się z naszym doradcą w wybranym miejscu lub odwiedza jeden z naszych showroomów (które mamy w Warszawie, Katowicach, Łańcucie) i składa zamówienie na garnitur – objaśnia prezes Marta Ciąpała-Stefańczyk – my prezentujemy mu tkaniny, pobieramy miarę i proponujemy elementy indywidualnego wykończenia. Klient ma do wyboru tkaniny, które sami starannie selekcjonujemy wśród najlepszych marek europejskich.

Reszta odbywa się już w ekspresowym tempie. Jeśli wybranej tkaniny nie ma w magazynie (obecnie jest ich ponad 400), zamówienie na tkaninę do jednego garnituru wysyłane jest do dostawcy materiału, bo za dwa tygodnie odbywa się już przymiarka. – Materiał sprowadzany jest z Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii – mówi Paweł Racis, dyrektor handlowy UPS Polska – działamy na telefon i w ciągu 24h jesteśmy w stanie przywieźć zamówiony towar. Skrojony już garnitur dostarczamy klientowi do przymiarki w wybranym Showroomie Cafardini.

Logistyka szyta na miarę

Ze względu na rosnącą liczbę klientów zagranicznych grupa poszukiwała operatora, który będzie posiadał dobrze rozbudowaną siatkę transportu lotniczego i drogowego, tak by garnitury mogły dotrzeć praktycznie do każdego zakątka na świecie. Poza aspektem terminowości wysokiej jakości garnitury wymagają także specjalnego transportu – muszą być traktowane z wyjątkową ostrożnością i przewożone w odpowiednio przygotowanych kartonach ustawionych w pozycji pionowej. – Przed rozpoczęciem współpracy z UPS mieliśmy problemy ze znalezieniem odpowiedniego dostawcy logistycznego, który mógłby konsekwentnie dostosowywać się do naszych potrzeb transportowych, co finalnie wiązało się ze stratami finansowymi firmy oraz wpływało bezpośrednio na jej wizerunek – tłumaczy Marta Stefańczyk-Ciąpała.

Współpraca pomiędzy Cafardini a firmą UPS została nawiązana w 2010 roku. Zanim jednak rozpoczęto wspólne działania, przeprowadzono serię specjalnych testów w celu potwierdzenia faktu, że UPS będzie w stanie spełnić wszystkie wymagania Cafardini związane z transportem garniturów. Dotyczyły one szczególnie ostrożności przewożenia ich w pozycji pionowej (dzięki odpowiedniemu opakowaniu i etykietowaniu) oraz dostarczania ich na czas i w idealnym stanie. Od tamtego czasu współpraca UPS i Cafardini rozwinęła się i Cafardini z roku na rok znacznie zwiększa liczbę przewożonych garniturów. – Jesteśmy w stanie sprowadzić tkaninę w ciągu 24 godzin, nasi kurierzy doskonale wiedzą, jak traktować przesyłki Cafardini – zapewnia Paweł Raciś.

UPS dzięki usłudze ekspresowej gwarantuje, że garnitury są dostarczane zarówno do przymiarki, jak i do ostatecznego odbioru wtedy, gdy sobie życzy tego klient Cafardini. Dzięki codziennemu połączeniu lotniczemu do i z Warszawy, zintegrowanemu z globalną siecią transportową UPS, przesyłki zagraniczne Cafardini są dostarczane równie szybko i bez kłopotu, niezależnie od tego, w jakim kierunku świata zmierzają.

– Zdarza się, że musimy wysłać dodatkowe ilości przesyłek z Łańcuta, bardzo pilnie – powiada prezes Stefańczyk-Ciąpała – w takich sytuacjach UPS zapewnia imponującą obsługę organizując dodatkowe samochody, które odbierają nasze przesyłki.

Ponadto szycie na miarę może wymagać kilku rund przymiarek i korekt, stąd usługi logistyki zwrotnej są niezbędne. Usługa UPS returns ułatwia ten proces klientom Cafardini bez względu na to, gdzie dany garnitur się znajduje. W takich wypadkach klienci wypisują jedynie etykiety zwrotne, a kurier UPS w dogodnym dla niech terminie dokonuje odbioru przesyłki.

Każdy garnitur, który powstaje w naszej firmie, jest indywidualnie zaprojektowany dla danego klienta

Garnitury muszą być – jak już wyżej wspomniano – transportowane w pozycji pionowej. Do tego celu firma Cafardini zaprojektowała specjalne opakowania tekturowe. UPS jest pierwszą firmą kurierską w Polsce, która dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, jakim jest etykieta z możliwością umieszczenia na niej materiałów promocyjnych, umożliwia Cafardini opatrywać swoje przesyłki własnym logiem.

Miesięcznie w świat grupa wysyła kilka tysięcy garniturów. Firma zdobywa zamówienia w oparciu o sieć swoich partnerów w kraju i współpracę z butikami na zachodzie Europy. – Nie chcemy być największą firma szyjącą garnitury na miarę, lecz najlepszą – konstatuje prezes Stefańczyk-Ciąpała.

Technologie dla obsługi klienta

Dziś grupa jest jedną z trzech najprężniej rozwijających się firm szyjących garnitury na miarę w Europie z konceptem Cafardini jedynym na taką skalę w Polsce. W dostarczaniu najwyższej jakości usług wymaganych przez Cafardini pomagają rozwiązania technologiczne UPS, które odgrywają kluczową rolę. Oprogramowanie UPS WorldShip umożliwia firmie przetwarzać wiele przesyłek w sposób efektywny, łatwy, zgodnie z przepisami i przy zredukowaniu liczby błędów i oszczędności czasu. UPS Quantum View Manage zapewnia możliwość śledzenia i widoczności dla wielu przesyłek jednocześnie, na każdym etapie podróży, a Quantum View Notify wysyła proaktywne aktualizacje o statusie przesyłek poprzez e-mail. Quantum View pozwala Cafardini odszukać konkretną przesyłkę i wydrukować raport zawierający dane takie jak: data wysyłki, lokalizacja, nazwa odbiorcy oraz odręczny podpis jako dowód doręczenia. Wszystko to zapewnia dodatkowe poczucie bezpieczeństwa zarówno firmie, jak i klientom.

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy