Nowe centrum serwisowe CHEP we Wrocławiu
W grudniu 2015 r. oficjalnie otwarte zostało nowe centrum serwisowe firmy CHEP. We Wrocławiu przyjmowane będą zwroty oraz wykonywane inspekcje i naprawy palet z regionu, a w razie potrzeby także z całej Polski. Jest to siódme centrum serwisowe CHEP w Polsce, których sieć pokrywa teren całego kraju.
Najnowsze centrum serwisowe CHEP zostało otwarte we Wrocławiu, w sąsiedztwie autostrady A8. Dzięki lokalizacji w pobliżu największej arterii komunikacyjnej regionu zapewnia sprawną komunikację transportową. Jest to siódme centrum serwisowe firmy w Polsce, pozostałe zlokalizowane są w Radomiu, Kampinosie, Świętochłowicach, Gądkach, Bydgoszczy i Niewiadowie. W przyszłym roku planowane jest przeprowadzenie pełnej automatyzacji centrum według standardowych rozwiązań CHEP dotyczących usprawniania operacji inspekcji i napraw sprzętu.
– Docelowo centrum serwisowe Wrocław ma obsługiwać rocznie ponad 900 tysięcy zwrotów palet euro, pracując na dwie zmiany. Strategiczne położenie nowego centrum serwisowego wspiera zarówno lokalne odbiory i dostawy, jak również otwiera możliwości optymalizacji przepływów międzynarodowych z Niemiec czy Czech – podkreśla Kinga Di Salvo, dyrektor generalna CHEP Polska i kraje bałtyckie. – CHEP na bieżąco analizuje możliwości rozbudowy sieci centrów serwisowych w Polsce, realizując działania zwiększające efektywność procesów transportowo – logistycznych oraz odpowiadając na potrzeby swoich klientów w zakresie optymalizacji kosztów transportowych odbiorów własnych sprzętu. Chcemy być jak najbliżej naszych klientów, oferując im usługę w wariantach dostosowanych do ich potrzeb. Nie bez znaczenia jest także pozytywny wpływ na środowisko naturalne w wyniku zmniejszenia emisji CO2 .
Centrum serwisowe Wrocław zajmuje obecnie powierzchnię magazynową 1700 m² oraz 2000 m² placu (docelowo 3800 m² obszaru magazynowego oraz 4000 m² placu). Powierzchnia ta dedykowana jest głównie obsłudze palet euro – 1200×800. W przyszłości firma nie wyklucza rozszerzenia operacji serwisowych o inne typy nośników.
– System wynajmu palet (tzw. poolingu) szybko zyskuje nowych zwolenników. Rośnie liczba klientów wybierających rozwiązania CHEP i w związku z tym coraz więcej niebieskich palet jest wykorzystywanych w łańcuchu dostaw przez firmy z branży FMCG i sieci dystrybucyjne. To wymusza na nas konieczność lepszej i szybszej ich obsługi, także w zakresie serwisu i naprawy palet – podsumowuje Kinga Di Salvo.
CHEP współpracuje już z ponad 600 przedsiębiorstwami z całej Polski. Ładunki na niebieskich paletach trafiają do blisko 10 000 lokalizacji dystrybutorskich w kraju oraz do ponad 50 000 punktów w 60 krajach na całym świecie.
CHEP zakończył 2015 rok dwucyfrowym wzrostem przychodów. Wzrosła liczba klientów wykorzystujących system wynajmu niebieskich palet. Firma w zeszłym roku wydała ponad 17 mln palet swoim klientom w Polsce.