Nowy krok Amazona w logistyce

Jak donosi Wall Street Journal, Amazon wykonał kolejny krok w drodze do przejęcia kontroli nad swoimi operacjami logistycznymi. Od kilku miesięcy gigant e-commerce zajmuje się organizacją transportu morskiego z Chin do USA produktów, sprzedawanych za pośrednictwem swojej platformy internetowej.

Amerykański dziennik informuje, że spółka Beijing Century Joyo Courier Service Co. na początku 2016 otrzymała licencję na morski transport towarów od Federalnej Komisji Morskiej i działa pod nazwą handlową Amazon China. Koncern nie ma własnych statków, lecz jesienią zaczął zajmować się spedycją.

 

Według WSJ, od października Amazon zorganizował transport co najmniej 150 kontenerów. Wyroby z Chin były przewożone do magazynów w USA, a następnie sprzedane za pośrednictwem platformy Amazona. Co więcej, w styczniu sortowaniem, etykietowaniem i transportem drogowym na terenie Chin zajęła się wspomniana już Beijing Century Joyo Courier Service. Do tej pory zadania te były zlecane podmiotom niezależnym.

 

Amazon nie ma w zwyczaju ujawniania zbyt wielu planów, lecz w środowisku panuje przekonania, że koncern docelowo chce stworzyć własne struktury i ograniczać korzystanie z pomocy zewnętrznych firm transportowych i logistycznych. To także efekt posunięć największego konkurenta na rynku globalnym – chińskiego e-sklepu AliExpress. Jego właściciel, Alibaba, ma podobne plany i od 2016 roku także zajmuje się spedycją morską za pośrednictwem spółki Alibaba Logistics.

Poleć ten artykuł:

Polecamy