System e.Brama ruszy w DCT Gdańsk
DCT Gdańsk finalizuje uruchomienie systemu awizacji samochodów ciężarowych w swoim terminalu. Ma on na celu rozładowanie kolejek, na które narzekają kierowcy i przewoźnicy korzystający z gdańskiego obiektu.
System wcześniejszej awizacji samochodów ciężarowych e.Brama obejmie wszystkich przewoźników przyjeżdzających do DCT Gdańsk. Tego typu systemy funkcjonują powszechnie w największych portach Europy i świata, w tym np. w Hamburgu, Antwerpii, Rotterdamie czy Felixstowe. Dzięki systemowi kierowcy oraz firmy przewozowe będą mogli samodzielnie decydować kiedy chcą złożyć lub odebrać pełny kontener (proces nie dotyczy pustych kontenerów). Po wyborze odpowiedniego przedziału czasowego – będzie to możliwe po zalogowaniu się w systemie e.Brama – kierowca deklaruje przyjazd na terminal w tych godzinach.
Przebieg prac
Po pracochłonnym procesie tworzenia systemu e.Brama, w maju 2016 terminal DCT Gdańsk rozpoczął spotkania informacyjne z przewoźnikami oraz spedytorami. Odbyło się 15 spotkań, na których przyszli użytkownicy systemu mieli okazję dowiedzieć się na czym polega proces i porozmawiać ze wszystkimi członkami grupy projektowej e.Brama.
Następnie prowadzone były wewnętrzne testy techniczne i dopracowywanie systemu po to, by w grudniu 2016 rozpocząć szkolenia z użytkowania systemu dla firm przewozowych i kierowców. Odbyło się 10 sesji szkoleniowych poza firmą, gdzie zostało przeszkolonych 113 przyszłych użytkowników. DCT zapewniło również bieżące przeszkolenia na terenie firmy dla wszystkich zainteresowanych. Przeszkolono już 382 kierowców.
Kolejnym etapem były pierwsze testy systemu na żywo. DTC kieruje podziękowania dla 25 firm, które zgłosiły się do testowania systemu e.Brama. Testy wypadły pomyślnie, a firmy przewozowe przesyłają swoje uwagi na temat systemu.
Rejestracja obowiązkowa
Bez rejestracji w systemie e.Brama (https://ebrama.dctgdansk.com) podjęcie lub złożenie kontenera nie będzie możliwe. Wyznaczony termin rejestracji to 10 lutego 2017, dlatego DTC Gdańsk prosi firmy i kierowców o jak najszybsze nadsyłanie formularzy rejestracyjnych. Proces ten jest niezbędny do rejestracji w systemie i zaktualizowania danych. Nadesłano już ok. 300 formularzy, a w każdym z nich zgłoszonych jest od kilku do kilkunastu kierowców.
W II połowie lutego ruszył I faza systemu. Awizacja będzie wówczas w godzinach szczytu. W DCT godziny szczytu są godzinami ruchomymi. DCT będzie na bieżąco informować o przedziałach czasowych, które będą objęte awizacją. W tych terminach nie będzie możliwości wjazdu na terminal po odbiór lub złożenie pełnego kontenera bez wcześniejszej awizacji w systemie e.Brama.
Kierowcy, którzy przyjadą w tym czasie bez awizacji nie zostaną obsłużeni. W wyjątkowych przypadkach, kierowcy bez awizacji przekierowani będą na parking buforowy wewnątrz terminalu, gdzie będą czekać na obsługę. W pierwszej kolejności obsłużeni będą kierowcy, których przyjazd został zaawizowany w systemie e.Brama.
Faza II ruszy w II połowie marca 2017 r. Od tego momentu system awizacji e.Brama to jedyny sposób, aby odebrać lub złożyć pełny kontener w DCT Gdańsk. Wcześniejsza awizacja samochodów ciężarowych obowiązywać będzie wszystkich kierowców przyjeżdzających do DCT całą dobę.
Konkretne daty dwóch ostatnich faz wdrożeniowych zostaną udostępnione w najbliższym czasie. Bieżące informacje będą przekazywane za pośrednictwem oficjalnej strony DCT.