DSV obsługuje statki wycieczkowe
Począwszy od części zamiennych, silników i systemów nawigacji, poprzez żywność i napoje, aż po elementy niezbędne do kompletnego remontu barów i restauracji – dedykowany zespół DSV dostarcza wszystko, czego potrzeba luksusowym statkom.
Wraz z przejęciem UTi, DSV zyskało swój własny dział Marine & Hospitality, z dedykowanym zespołem pracowników obsługujących wyłącznie statki wycieczkowe. Na potrzeby rejsów dostawy są realizowane bezpośrednio na nabrzeże, a w przypadku elementów potrzebnych do konserwacji, części zamiennych lub remontów – do suchego doku.
Zespół DSV współpracuje także przy budowie nowych statków oraz w przypadku sytuacji nadzwyczajnych. Kilka godzin może mieć kluczowe znaczenie dla uniknięcia strat, które mogą być liczone w milionach np. w sytuacji gdyby trzeba było 1200 pasażerom zapewnić lot powrotny do domu wraz z pełnym zwrotem kosztów, ponieważ część zapasowa przybyła dwie godziny później niż zakładano.
Dział Marine&Hospitality funkcjonuje, wykorzystując zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych tzw. control towers, w których zespół ekspertów jest dostępny 24 godziny na dobę.
– Skuteczność wymaga holistycznego zaangażowania w tę branżę oraz posiadania bazy wiedzy i ekspertów na całym świecie. Naszą domeną jest praca w systemie just-in-time, w gotowości przez 24 godziny na dobę – mówi Maxine Krajniak, wiceprezes kierująca zespołem Marine&Hospitality w DSV.
Przez ostatnich piętnaście lat Maxine Krajniak była zaangażowana wyłącznie w projektowanie oraz rozwój rozwiązań żeglugowych, koncentrując się na unikalnych wyzwaniach mających zastosowanie w przypadku statków wycieczkowych.
– Większość statków wycieczkowych zatrzymuje się w portach na nie dłużej niż osiem godzin. W tym czasie pasażerowie muszą mieć możliwość opuszczenia i ponownego dostania się na statek, a cały załadunek towaru musi zostać zorganizowany w tym czasie.Nie ma miejsca na pomyłki, ponieważ kiedy statek odbije od brzegu mijają dni zanim zawinie do kolejnego portu. Bycie na czas za każdym razem jest podstawą budowania reputacji jako jednego z globalnych liderów w tym biznesie. Aby znaleźć się w tym miejscu, w którym jesteśmy w tej chwili, potrzeba lat – dodaje Maxine Krajniak.
Zespół Marine & Hospitality obsługuje obecnie 10-11 dużych projektów na suchym doku, których okno dostawy waha się od jednego do trzech dni i obejmuje całe spektrum elementów niezbędnych do remontów statków. Dodatkowo DSV wygrało w ostatnim czasie przetarg na dostawy do budowy „Mein Schiff 6 Tui Cruises” w Turcji. Projekt ten trwa od grudnia i zakończy się w lecie tego roku. Będzie to już szósty statek z tej serii obsługiwany przez DSV na etapie budowy.