Imponujące wyniki ID Logistics

Imponujące wyniki ID Logistics

Podczas dorocznego spotkania Grupa ID Logistics, międzynarodowy lider logistyki kontraktowej, podsumowała działalność w 2016 r. Przychody Grupy wzrosły o 15% i po raz pierwszy w historii firmy przekroczyły miliard euro, uruchomiono rekordową liczbę nowych magazynów.

Grupa wzmocniła pozycję na europejskim rynku usług logistycznych, pozyskując kolejnych, międzynarodowych klientów.

Eric Hémar, CEO i prezes ID Logistics, skomentował wyniki: – Dzięki połączeniu silnego wzrostu organicznego i strategicznego przejęcia firmy Logiters, w 2016 r. przychody Grupy ID Logistics przekroczyły miliard euro, tym samym dając nam solidne podstawy do dalszego rozwoju w 2017 r. Firma zarządza zdywersyfikowanym portfelem klientów, zwiększa obecność w obsłudze e-commerce i rozszerza specjalizacje o nowe branże, takie jak farmaceutyczna, odzieżowa i motoryzacyjna. Pozyskuje też nowych klientów, międzynarodowych liderów w swoich branżach. Dokonane w 2016 r. inwestycje, które przejściowo mają wpływ na marżę, w ciągu najbliższych kilku lat przyczynią się do dalszego wzrostu. Dzięki temu osiągniemy nasz cel, stając się czołowym operatorem logistyki kontraktowej w Europie.

 

Nowe magazyny

W ubiegłym roku Grupa ID Logistics uruchomiła 31 nowych magazynów, czyli dwukrotnie więcej niż w 2015 r. We Francji operator otworzył 14 magazynów, część z nich dla nowych klientów z branży retail (m.in. But, Action, Lapeyre), odzieżowej (Puma), przemysłowej (Thales) i kosmetycznej (Pierre Fabre). Rozszerzając współpracę z długoletnimi klientami, firma uruchomiła nowe magazyny dla Carrefour, Auchan i Leclerc, a w branży e-commerce otworzyła kolejne magazyny dla Nespresso i sieci Cdiscount oraz zautomatyzowaną platformę dla AuchanDirect.fr.Na rynkach międzynarodowych Grupa ID Logistics uruchomiła 17 nowych magazynów. W Niemczech dla jednej z największych firm meblarskich zarządza 2 platformami o łącznej powierzchni ok. 200 tys. m². W Holandii uruchomione zostało europejskie centrum dystrybucji dla Kawasaki, w Rosji dla X5 Retail Group, Bacardi i Yves Rocher, a w Hiszpanii centra dystrybucji dedykowane obsłudze e-commerce dla grupy Cortefiel i sieci handlowej El Corte Ingles. Grupa ID Logistics rozpoczęła też działalność w Belgii, gdzie otworzyła magazyn dla firmy Maxeda, lidera na rynku DIY w krajach Beneluksu. W Polsce ID Logistics uruchomiło centra dystrybucji dla Norauto i Refresco. Na Tajwanie Grupa otworzyła magazyn dla City Super.

 

Strategia rozwoju

W 2017 r. Grupa zamierza skoncentrować się na osiągnięciu pełnych produktywności magazynów otwartych w ubiegłym roku. Zapowiada kontynuowanie strategii dynamicznego wzrostu i zwiększenie udziału w rynku. Wzmacniając obecność na rynkach europejskich, ID Logistics planuje też rozszerzenie zakresu usług o nowe branże. Jednym z celów Grupy jest rozszerzenie i zróżnicowanie portfolio klientów, z zachowaniem równowagi między obsługą poszczególnych branż. W 2011 r. obsługa branży retail wygenerowała 60%. przychodu firmy, FMCG – 30%, e-commerce – 1%, zaś inne sektory – 9%. Pięć lat później te proporcje uległy zmianie. Według wstępnych danych, w 2016 r. obsługa firm z branży retail stanowiła 42% przychodu, FMCG – 22%, e-commerce i hi-tech po 9%, branża kosmetyczna i odzieżowa po 6%, motoryzacyjna i lotnicza – 4%, a farmaceutyczna 2%. Obecnie ponad 50% klientów ID Logistics stanowią firmy nie pochodzące z Francji.

 

W Polsce

ID Logistics znajduje się w pierwszej piątce największych operatorów logistycznych świadczących usługi logistyki kontraktowej w Polsce. Strategię dalszego rozwoju na rynku polskim w latach 2017-2019 wyznaczają ją 3 główne cele: wzmocnienie pozycji lidera w obszarze dedykowanej logistyki kontraktowej, rozwój oferty skierowanej do sieci handlowych i firm z branży FMCG oraz rozszerzenie zakresu działalności o ofertę dla branż e-commerce, kosmetycznej i odzieżowej. W 2017 r. planowany wzrost obrotów ma wynieść 16%.

 

– Rok 2016 był dla nas bardzo dobrym rokiem. Umocniliśmy pozycję lidera i głównego dostawcy usług logistycznych dla sieci handlowych. Nasze grono klientów poszerzyło się o firmy z branży motoryzacyjnej i FMCG, rozwinęliśmy współpracę z dotychczasowymi klientami. Kluczowe znaczenie ma dla nas i wyróżnia nas na rynku, najwyższa jakość obsługi klienta. Dlatego jesteśmy dumni z tego, że nasze starania zostały docenione. W przeprowadzanym co roku wewnętrznym badaniu satysfakcji klientów ID Logistics uzyskaliśmy najlepsze wyniki w całej Grupie, w skali 0-5 nasz wynik to 4,15. Dzięki uznaniu i wysokiej ocenie polskich klientów zdobyliśmy też tytuł „Operatora Logistycznego Roku 2016“. Dla nas to doskonała motywacja do dalszych działań. Jesteśmy przekonani, że strategia na lata 2017-2019 otworzy nowy rozdział w rozwoju naszej firmy – zapowiedział Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Poleć ten artykuł:

Polecamy