LPP nowym klientem Arvato Polska
Arvato Polska podpisał umowę o współpracy ze spółką LPP S.A. na obsługę logistyczną kanału e-commerce.
Obsługa sklepów online marek LPP (Reserved, Mohito, House i Sinsay) prowadzona będzie z dedykowanego dla tego celu magazynu Arvato położonego w centralnej Polsce.
LPP S.A. powierza Arvato Polska obsługę e-commerce marek: Reserved, Mohito, House oraz Sinsay, co daje wolumen kilkunastu milionów wysyłanych sztuk produktów rocznie. W ramach obsługi logistycznej Arvato będzie odpowiadać za kluczowe elementy całego procesu, czyli magazynowanie, kompletację i pakowanie, wysyłkę kurierską, obsługę zwrotów i reklamacji oraz usługi specjalistyczne (przepakowywanie, etykietowanie, wymianę folii, kontrolę jakościową) takiego asortymentu jak: odzież, obuwie, torebki oraz akcesoria.
W związku z podpisanym kontraktem w ciągu najbliższych kilkunastu tygodni Arvato powiększy swoją powierzchnię magazynową o kolejne 30 tys. m2 z możliwością dalszej ekspansji w ciągu najbliższych 3 lat do 60 tys. m2 oraz zwiększy zatrudnienie o około 500 osób w pierwszym roku projektu. Inwestycja, jako dedykowane rozwiązanie projektowe, opiewać będzie na kilkanaście milionów złotych i będzie zlokalizowana w centralnej Polsce.
– LPP SA od lat z sukcesami rozwija swoją pozycję w branży i jest obecnie największą firmą odzieżową w Europie Środkowo-Wschodniej. Cieszymy się, że na swojego partnera wybrała Arvato Polska, firmę z wieloletnim doświadczeniem w branży e-commerce, obsługującą marki europejskich liderów w segmencie fashion. Obsługa tak złożonego projektu logistycznego to dla nas wyzwanie, ale przede wszystkim satysfakcja z powierzenia nam możliwości współtworzenia sukcesu największej polskiej firmy odzieżowej w tak dynamicznie rozwijającym się kanale, jakim jest e-handel – komentuje Lidia Ratajczak-Kluck, dyrektor SG SCM, członek zarządu w Arvato Polska.
Start operacyjny projektu planowany jest na początek października 2017 r. W magazynie będą realizowane wysyłki zarówno na teren Polski, jak i za granicę (do Niemiec, Czech, Słowacji, Rumunii Węgier, krajów bałtyckich, a także na rynek angielski).
– Outsourcing logistyki sprzedaży internetowej to dla naszej spółki doskonałe rozwiązanie. Będziemy współpracować z najlepszymi specjalistami i korzystać z ich wieloletniego doświadczenia operacyjnego w zakresie logistycznej obsługi kanału e-commerce. Ponadto operacje te zostaną zlokalizowane w najdogodniejszym dla nas pod względem dystrybucji miejscu w Polsce. Dzięki temu należące do LPP centrum logistyczne na Pomorzu będzie koncentrować się teraz niemal wyłącznie na obsłudze sieci stacjonarnej liczącej ponad 1700 sklepów, zlokalizowanych w 18 krajach. W ramach obsługi e-commerce nasze centrum logistyczne w Pruszczu Gdańskim obsługiwać będzie klientów internetowych marki Cropp – obsługa i wysyłka pozostałych zamówień, dla marek Reserved, Mohito, House i Sinsay, realizowana będzie z magazynu naszego partnera w Strykowie – dodaje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP S.A. odpowiedzialny za rozwój e-commerce.