W walce z niedożywieniem dzieci: „Jedna przesyłka = Jeden posiłek”

W walce z niedożywieniem dzieci: „Jedna przesyłka = Jeden posiłek”

W Warszawie 22 czerwca odbyła się pierwsza debata na temat problemu ubóstwa i niedożywienia dzieci w Polsce, a także roli współdziałania organizacji pozarządowych z biznesem w celu jego rozwiązywania. DHL Global Forwarding od lat współpracuje z PAH, zbierając fundusze w ramach programu „Pajacyk”.

W spotkaniu wzięli udział: Janina Ochojska, prezes zarządu Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH), Magdalena Szymczak, koordynatorka ogólnopolskiego programu dożywiania dzieci Pajacyk, realizowanego przez PAH; Marta Chomaniuk, zastępczyni dyrektora Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia ELEOS diecezji białostocko-gdańskiej, Krzysztof Bielica, prezes zarządu DHL Global Forwarding oraz Michał Kopcewicz, dyrektor zarządzający NCAB Group Polska, a także przedstawiciele mediów.

 

Jak podkreśliła Janina Ochojska, wiele w Polsce zmienia się pod względem dożywiania dzieci – państwo prowadzi różne działania (np. program 500+), odnotowywany jest wzrost gospodarczy i bogacenie się polskiego społeczeństwa. Jednak pewien poziom wykluczenia pozostaje. Według szacunków PAH, niemal milion dzieci w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie. Największym problem nie jest jednak bieda, a niewydolność opiekuńczo-wychowawcza, gdyż w takich przypadkach pomoc finansowa ze strony państwa nie rozwiązuje kwestii niedożywienia dzieci. Dlatego organizacje pozarządowe wciąż mają wiele do zrobienia. Wypełniają lukę w systemie dożywiania dzieci w Polsce, skupiając się na bardziej precyzyjnej i mądrej pomocy – w oparciu o zróżnicowanie w poziomie ubóstwa w poszczególnych regionach kraju oraz sytuacje konkretnych rodzin.

 

DHL Global Forwarding od lat łączy działalność biznesową z zaangażowaniem prospołecznym, realizując różnego rodzaju projekty wspierające najbardziej potrzebujących oraz współpracując z organizacjami pozarządowymi, m.in. programem „Pajacyk” Polskiej Akcji Humanitarnej.

– Zarówno mi osobiście, jak i wszystkim naszym pracownikom zależy na aktywnym i odpowiedzialnym podejściu do relacji ze społeczeństwem oraz współpracy z szeroko pojętym otoczeniem, którego DHL Global Forwarding jest integralną częścią. Z jednej strony planujemy działania spójnie z wytycznymi Grupy Deutsche Post DHL, z drugiej zaś strony staramy się być zawsze blisko tych, którzy tego najbardziej potrzebują tutaj w Polsce, lokalnie, gdzie jesteśmy na co dzień. Dlatego nie mogliśmy pozostać bierni na problem niedożywienia dzieci w Polsce i w 2011 roku podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu współpracy z Polską Akcją Humanitarną – powiedział Krzysztof Bielica, prezes zarządu DHL Global Forwarding.

 

Celem współpracy DHL Global Forwarding z programem „Pajacyk” PAH jest włączenie się w walkę z niedożywieniem dzieci, poprzez finansowanie obiadów w szkołach i świetlicach środowiskowych. DHL Global Forwarding jest partnerem programu „Pajacyk”, realizując inicjatywę pod nazwą „Jedna przesyłka = Jeden posiłek” od ponad 6 lat. W ramach tej akcji, DHL Global Forwarding zbiera przez cały rok fundusze, przekazując je na konto programu „Pajacyk”.

 

Co istotne, Polska Akcja Humanitarna w tym roku rozszerza działanie programu dożywiania dzieci na czas wakacji. PAH dostrzegła lukę związaną z tym, że większość programów dożywiania dzieci jest realizowana za pośrednictwem szkół lub świetlic, które podczas wakacji są zamknięte. W efekcie, kiedy szkoły nie działają – w tym roku będzie to 69 dni – wiele dzieci zostaje bez pomocy. Na problem zwróciły uwagę lokalne organizacje pomocowe współpracujące z PAH. Do wakacyjnej edycji programu zgłosiło się 35 placówek wsparcia dziennego z całej Polski. Dofinansowanie przyznano 26 z nich, dzięki czemu posiłki otrzyma 1 200 dzieci.

 

Krzysztof Bielica, prezes zarządu DHL Global Forwarding: – Jestem przekonany, że decyzja PAH o rozszerzeniu programu dożywiania dzieci na czas wakacji była bardzo trafiona. Cieszymy się również, że dzięki naszej dotychczasowej współpracy mogliśmy przekazać środki, zapewniające około 400 tysięcy gorących posiłków. To bardzo realna pomoc, z której tylko w ostatnim roku szkolnym skorzystało ponad 340 dzieci w 20 placówkach.

 

Dodatkowo dzięki działalności DHL Global Forwarding i wieloletniej promocji inicjatywy „Jedna przesyłka = Jeden posiłek” wśród partnerów biznesowych, do współpracy z PAH został zachęcony jeden z wieloletnich klientów firmy – NCAB Group, która od tego roku przyłączyła się do pomocy „Pajacykowi”, realizując projekt „Jedna linia produkcyjna = Jeden posiłek”.

 

O „Pajcyku – PAH”
Program dożywiania dzieci „Pajacyk – PAH” działa już od 19 lat. Jest to program, w ramach którego Polska Akcja Humanitarna pomaga głodnym i nieożywionym dzieciom w Polsce. Pajacyk finansuje posiłki w szkołach i placówkach środowiskowych oraz zapewnia dostęp do żywności tam, gdzie jej nie ma. Program Pajacyk wspiera dzieci i młodzież do 18 roku życia, które są zagrożone wykluczeniem społecznym z powodu ubóstwa, niezaradności życiowej rodziców, niepełnosprawności lub innych powodów i z różnych przyczyn nie otrzymują pomocy w postaci posiłków w ramach działań organizowanych przez gminy.

 

 (DHL Global Forwarding)

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy