Kontrola nad zwrotami przesyłek
Firma UPS poinformowała o udostępnieniu bezpłatnego narzędzia internetowego UPS Returns® Manager, które umożliwia sklepom internetowym dostosowanie procesu obsługi przesyłek zwrotnych do ich własnych procedur.
Klienci biznesowi UPS mogą teraz zarządzać zwrotami bez konieczności integrowania nowych technologii z używanymi przez siebie systemami informatycznymi. Odbiorcy korzystający z tej usługi mogą drukować etykiety zwrotu przesyłki bezpośrednio ze strony ups.com tracking (z urządzeń stacjonarnych i mobilnych) oraz z poziomu powiadomień przesyłanych pocztą elektroniczną.
Produkt UPS Returns Manager to narzędzie dla sklepów internetowych umożliwiające im zarządzanie zwrotami na rynku globalnym, gdzie kupujący odsyłają przesyłki o wartości setek miliardów dolarów rocznie. Darmowe zwroty nie istnieją, a w różnych branżach koszty obsługi przesyłek zwrotnych szacuje się na 10-15% kosztów sprzedanego towaru.
– Zwroty przesyłek kupowanych przez Internet to spory problem dla wielu europejskich sprzedawców i ich klientów. Narzędzie UPS Returns Manager bardzo ułatwia obsługę tego procesu – powiedział Abhijit Saha, wiceprezes ds. marketingu w UPS Europe. – To doskonałe rozwiązanie dla każdego dostawcy, a zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie dysponują własnym narzędziem tego typu. Firma UPS jest pierwszym dostawcą usług logistycznych, który umożliwia utworzenie przesyłki zwrotnej za pośrednictwem serwisu www do śledzenia statusu paczek.
Przeprowadzone w 2016 roku badanie UPS Pulse of the Omni-Channel Retailer wykazało, że ponad połowa dostawców internetowych uważa proces zatwierdzania zwrotów i zarządzanie nimi za największy problem oraz że wielu klientów sklepów internetowych przed podjęciem decyzji o zakupie sprawdza warunki dokonywania zwrotu towarów.
Rozwiązanie UPS Returns Manager jest dostępne w 44 krajach i regionach i umożliwia obsługę zwrotów przesyłek krajowych oraz zagranicznych dostarczanych na terytorium Unii Europejskiej.
(UPS)