Spotkanie praktyków na największej konferencji zakupowej
Konferencja PROCON/POLZAK, organizowana co roku przez firmę doradczą OptiBuy oraz Polskie Stowarzyszenie Menadżerów Logistyki i Zakupów, po raz kolejny pobiła rekord frekwencji. Na 2 piętro Hotelu InterContinental dotarło prawie 430 praktyków i ekspertów zakupowych!
Tematem przewodnim tegorocznej edycji konferencji była koncepcja „Zakupy 4.0”, będąca zakupowym odpowiednikiem ery Przemysłu 4.0. Składowe transformacji omawiane były w 6 blokach tematycznych:
- Zakupy indirect (pośrednie)
- Zakupy direct (produkcyjne)
- Zakupy usług profesjonalnych (w tym: panel specjalny zakupu usług marketingowych realizowany przez SAR/PSML)
- Procesy i narzędzia
- Jak kupować outsourcing
- Stoliki tematyczne – nowość na tegorocznej edycji
W ramach dyskusji i prezentacji wyklarowały się nie tylko główne zastosowania dla druku 3D, automatów wydających, zastosowaniach dla Big Data oraz wykorzystaniu modułów ocen dostawców (SRM), lecz także organizacyjne założenia i modele pozwalające na wprowadzenie firm w erę nowoczesnego zarządzania łańcuchem dostaw.
– Jest tylko kwestią czasu, kiedy systemy informatyczne dorosną do takiego poziomu, że będą w stanie sugerować kupującym, kto jest dla nich najlepszym partnerem. Już dziś narzędzia typu Facebook wyświetlają reklamy, które mogą nas zainteresować. W pewnym momencie systemy zakupowe będą sugerować kupującym, z którymi dostawcami powinni wejść we współpracę – prognozuje Mateusz Borowiecki, prezes OptiBuy.
Przedstawiane na 36 prelekcjach doświadczenia prelegentów z kraju i zagranicy, niejednokrotnie pokazywały, jak relacje z dostawcami i zaufanie im okazywane mogą pozytywnie wpływać na procesy zakupowe i efektywność firm.
W marketingowej części konferencji zaprezentowano wyniki Dialogu Branżowego SAR/PSML, który już od lat stara się znaleźć najlepsze rekomendacje dla kooperacji między agencjami a klientami. Podstawowym i można powiedzieć – złotym – zaleceniem nieustannie pozostaje komunikacja.
Uzupełnieniem rozważań dotyczących przyszłości zakupów był blok „Jak kupować outsourcing”. Rosnące zainteresowanie outsourcingiem, nie tylko usług logistycznych czy zakupowych, to kolejny trend obserwowany w wielu organizacjach.
– Firmy zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach warto wyoutsourcować te usługi, na których się nie znają – mówi Jolanta Sergot-Chowańska, Cleaning Consulting.
Poza kuluarami konferencji, organizatorzy przygotowali dla uczestników dodatkową formę spotkań pozwalającą na poszerzanie kontaktów oraz wymianę najlepszych praktyk w wybranych kategoriach zakupowych – Stoliki Tematyczne.
Przed atrakcjami wieczornymi, uczestnicy mieli okazję wziąć udział w wyjątkowym wystąpieniu dotyczącym budowaniu efektywnych zespołów, które poprowadziła legenda polskiego sportu, lekkoatleta – Pan Robert Korzeniowski. Z kolei w zagłębieniu się w tajniki ludzkiego umysłu oraz możliwych zastosowań rozwiązań psychologii neurokognitywnej w codziennej pracy, pomógł – po raz kolejny – niezawodny dr Maciej Błaszak.
Konferencja PROCON/POLZAK 2017 to wydarzenie, podczas którego wyłonieni zostali Dostawcy Roku 2016 w ramach organizowanego przez OptiBuy konkursu PROCON Awards:
- IT: Sevenet S.A. – zwycięzca (Sage Sp. z o.o. – wyróżnienie)
- Logistics Services: VIVE Transport Services Sp. z o.o.
- Creative Services: Mea Group Sp. z o.o. – zwycięzca (Allegro Smart Communications – wyróżnienie)
Konkurs Lider Zakupów, organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Menadżerów Logistyki i Zakupów wyłonił osoby, które przyczyniły się do promowanie funkcji zakupowej w organizacjach.
W tym roku, laureatką konkursu, a tym samym Liderem Zakupów 2016 została Pani Marta Szymańska z firmy Danfoss. Wyróżnienia otrzymali: Daniel Matel, Imperial Tobacco Polska oraz Agata Mazurkiewicz i Agata Kulikowska z TAURON.
Po oficjalnej części konferencji, uczestnicy oraz prelegenci mogli kontynuować rozmowy w luźniejszej atmosferze w Hard Rock Cafe Warsaw na wyjątkowym cocktail networkingu.
Prestiżowe przedsięwzięcie, zbierające przedstawicieli najwyższego szczebla z ponad 130 firm utrzymało wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny, również dzięki wsparciu firm Partnerskich i Wystawców.
– Konferencja PROCON/POLZAK nie byłaby stałą pozycją w kalendarzu wydarzeń branżowych bez prelegentów, pragnących dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz bez uczestników, którzy tą wiedzą są zainteresowani i tak chętnie biorą udział w dyskusjach. Dziękujemy – Maciej Hollek, PR Manager w OptiBuy.