Dynamiczny rozwój ID Logistics

Dynamiczny rozwój ID Logistics

Z podsumowania wyników finansowych ID Logistics za 2017 r wynika, że przychody Grupy wzrosły o 24,2% do poziomu 1,329 mld EUR. Firma wzmocniła pozycję na europejskim rynku usług logistyki kontraktowej, szczególnie w obsłudze e-commerce, pozyskała nowych klientów i uruchomiła nowe centra logistyczne.

Komentując wyniki, Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, powiedział: – W 2017 roku przekroczyliśmy kamień milowy, osiągając krytyczną wielkość w Europie i rozszerzając naszą działalność dzięki nowym klientom, światowym liderom. Co więcej, ekspansja w obszarze logistyki dla e-commerce pozwoliła nam na wsparcie rozwoju naszych klientów i rozszerzenie oferty o nowe usługi.

W 2017 roku Grupa rozpoczęła realizację 16 nowych kontraktów, zgodnie z założeniami. W tym czasie przychody z działalności we Francji wzrosły o 8,8 proc. do 632,6 mln EUR. Natomiast przychody z działalności wygenerowanej na rynkach poza Francją wyniosły 696,7 mln EUR i wzrosły o 42,7 proc.

 

ID Logistics dla branży e-commerce

W 2017 roku sprzedaż elektroniczna stanowiła ponad 12 proc. łącznych przychodów Grupy, procent ten znacząco wzrośnie w ciągu najbliższych kilku lat. W IV kwartale przychody z obsługi branży e-commerce we Francji wzrosły o 42 proc., natomiast na innych rynkach o 55 proc.

W ciągu zaledwie kilku lat Grupa ID Logistics stała się wiodącym dostawcą usług logistycznych dla e-commerce we Francji, teraz wdraża tę samą strategię w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji. Operator zdobył dużą wiedzę ekspercką w zakresie rozwiązań dla branży e-commerce i teraz może odpowiedzieć na potrzeby specjalistów z tej branży, dystrybutorów i producentów. Dzięki usługom o dużej wartości dodanej wspiera swoich klientów w najbardziej sprzedażowo gorących okresach roku, takich jak np. Black Friday czy szczyt przedświąteczny.

 

2017 rok dla ID Logistics w Polsce

– Rok 2017 był kolejnym bardzo dynamicznym rokiem dla ID Logistics w Polsce, dzięki czemu umocniliśmy naszą pozycję na rynku logistyki kontraktowej. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 20 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. Pozyskaliśmy nowych klientów z branży FMCG, m.in. Mieszko i PepsiCo, rozszerzyliśmy też współpracę z dotychczasowymi klientami, oferując im nowe usługi i rozwiązania logistyczne – wymienia Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.

 

W 2017 roku ID Logistics uruchomiło 3 nowoczesne centra logistyczne w Gliwicach, Bydgoszczy i Grodzisku Mazowieckim o łącznej powierzchni 70 tys. m². W zarządzanych magazynach firma wdrożyła wiele innowacyjnych rozwiązań logistycznych, poprawiających poziom usług, produktywność i warunki pracy dla pracowników, m.in. strefę kontroli z rejestracją wideo w wysokiej rozdzielczości, trójwymiarowy model centrum logistycznego, wizualne zarządzanie dokami z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej, automatyczny magazynek do palet czy dedykowane narzędzie do monitorowania przebiegu wdrożeń nowych projektów, udostępniane klientom za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnej. Polski zespół aktywnie wpierał rozpoczęcie działalności Grupy ID Logistics w Rumunii, gdzie koło Bukaresztu został przejęty magazyn dla sieci Carrefour o powierzchni 60 tys. m², zatrudniający ok. 400 osób.

 

– Dobre wyniki osiągnięte w 2017 roku dają nam solidną bazę do dalszego, dynamicznego rozwoju ID Logistics w Polsce. W naszej strategii na lata 2017-2019 mamy jasno określone cele, czyli wzmocnienie pozycji lidera w dedykowanej logistyce kontraktowej, rozwój oferty dla sieci handlowych i FMCG oraz rozszerzenie działalności o branżę e-commerce, kosmetyczną i odzieżową, w oparciu o międzynarodowe doświadczenie i know-how. Będziemy je konsekwentnie realizować – podsumowuje Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics.

 

Nowe kontrakty i perspektywy rozwoju

Grupa ID Logistics nadal otrzymuje bardzo dużą liczbę zaproszeń do składania ofert przetargowych, większość z nich związana jest z obsługą e-commerce lub automatyzacją. W 2017 roku Grupa wygrała lub uruchomiła kilka nowych kontraktów. Na przykład w IV kwartale został otwarty trzeci magazyn dla sieci Cdiscount we Francji o powierzchni 60 tys. m² oraz platforma dla Opla w hiszpańskiej Saragossie, zatrudniająca blisko 300 pracowników. Ten kontrakt wzmocnił pozycję Grupy ID Logistics w obsłudze branży motoryzacyjnej.

 

(ID Logistics)

Poleć ten artykuł:

Polecamy