Co w programie Manufacturing Summit?
Trzy tygodnie dzielą nas od piątej edycji konferencji Manufacturing Summit. Dziś nieco szerzej przybliżymy tematykę, która będzie poruszana podczas tej konferencji.
Hasło przewodnie tegorocznej edycji to “Nowoczesne technologie w natarciu”. Oczywistym jest więc fakt, że w trakcie sesji plenarnej wielokrotnie będziemy poruszać kwestię digitalizacji produkcji i Przemysłu 4.0. Zaprezentujemy m.in. wizję fabryki przyszłości, która wykorzystuje założenia Connected Factory i Przemysłu 4.0, znacznie je rozbudowując. Jak przystało na prelekcję dotyczącą zaawansowanych technologii, będzie ona realizowana w niesztampowej formule. Szczegóły niech pozostaną na razie tajemnicą.
Robotyzacja i automatyzacja to bez wątpienia kolejne kwestie, które budzą aktualnie ogromne zainteresowanie menedżerów produkcji. Podczas Manufacturing Summit przyjrzymy się zatem szansom, ale i wyzwaniom, związanym z robotyzacją. Spostrzeżenia na ten temat przekaże Rafał Juraszek z Pratt&Whitney. W części poświęconej nowoczesnym technologiom pochylimy się też nad zagadnieniem projektowania systemów wspierających efektywną linię produkcyjną w oparciu o user centered design, a także prześledzimy proces cyfryzacji na tle międzynarodowego rozwoju firmy Feruum.
Choć wizje Przemysłu 4.0 są kuszące, nie zapominamy o bieżących problemach. Największym z nich bez wątpienia jest sytuacja na rynku pracy w Polsce. Dlatego też tematy związane z HR są mocną pozycją w programie wydarzenia. Agencja Work Service, największy podmiot na rynku pracy tymczasowej w naszym regionie Europy, przeanalizuje sytuację rynku pracowników produkcji zastanawiając się, czy mamy szansę wypełnić istniejącą lukę.
O tym, że w erze walki o talenty warto dbać o doskonalenie kultury organizacyjnej, przekonywać będą reprezentacji Faurecii, firmy, która stawia na różnorodność w budowaniu swoich zespołów pracowniczych. Tematykę dotyczącą obszaru HR podsumujemy debatą ekspercką.
Przemysł 4.0 ani sytuacja na rynku pracy nie zmienią jednak faktu, iż procesy operacyjne pozostają clou działania każdego producenta. Podczas Manufacturing Summit nie zapomnimy oczywiście także o tej tematyce. Goście wydarzenia będą mogli poznać nowe podejście do planowania, tworzone przez MRP napędzane popytem (DDMRP). Pomówimy też o korzyściach jakie można odnieść, łącząc procesy harmonogramowania produkcji z automatycznym planowaniem obsady zakładu. Jak zawsze, nieco czasu poświęcimy też ciągłemu doskonaleniu i optymalizacji działań w fabrykach.
Tematy omawiane w sesji plenarnej trafiają dodatkowo pod debatę w ramach paneli dyskusyjnych. Pozwalają one przedstawić wiele punktów widzenia na ten sam problem, oraz ułatwiają uczestnikom konferencji włączenie się w dyskusję. Poza częścią oficjalną, wydarzenie tętni życiem kuluarowym, gdzie przez cały dzień trwa wymiana doświadczeń i nawiązywane są cenne kontakty.
Przy tak bogatym programie, obecność na konferencji jest obowiązkowa. Zapraszamy na www.manufacturingsummit.pl, gdzie można zapoznać się z szerszymi informacjami na temat wydarzenia i skorzystać z preferencyjnej ceny biletów, obowiązującej do końca miesiąca.